CDA wil einde aan campagne Voedingscentrum met kip en varken

Nee, he! Het CDA wil dat er snel een einde gemaakt wordt aan de campagne 'een kip of varken kan niet kiezen, jij wel!' van het Voedingscentrum, meldt het ANP. Volgens de christendemo- craten geeft de campagne een eenzijdig beeld door de nadruk te leggen op mogelijk negatieve gevolgen voor het voedsel als gevolg van het houden van dieren in een kleine ruimte. De CDA-Tweede Kamerleden Joop Atsma en Ger Koopmans wijzen

er dinsdag op dat er ook onderzoeken zijn die aantonen dat meer ruimte voor dieren kan leiden tot een grotere kans op dierziekten en op de aanwezigheid van dioxinen of salmonellabesmettingen.

Het Voedingscentrum wil met de campagne consumenten juist ervan bewust maken dat zij met hun keuze voor voedsel kunnen laten zien wat ze belangrijk vinden voor het welzijn van dieren. Het Voedingscentrum wordt gefinancierd door de ministeries van Landbouw en Volksgezondheid.

Lees ook:‘Te weinig budget nieuwe campagne over eten en dierenwelzijn’
Lees ook:Zuinige consument krijgt schuld van foute behandeling dieren
Lees ook:Jaarlijks €150 besparen door geen voedsel te verspillen kan zegt campagne Voedingscentrum
Lees ook:Campagne moet eten van groente en fruit stimuleren
Lees ook:Campagne tegen voedselverspilling met tips van SIRE en Anita Witzier

2 reacties op “CDA wil einde aan campagne Voedingscentrum met kip en varken

  1. Redactie, Michael

    UPDATE: Het verbaast de Dierenbescherming dat Tweede Kamerleden Koopmans en Atsma van het CDA gisteren een oproep hebben gedaan om de campagne te stoppen. Deze organisatie liet weten dat het de campagne van harte ondersteunt teneinde consumenten bewust te maken. ”Consumenten bepalen immers met hun keus voor diervriendelijker vlees in hoge mate het lot van dieren in de veehouderij.”

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    UPDATE: Minister Verburg (LNV) vindt niet dat de campagne van het Voedingscentrum (VC) over dierenwelzijn een eenzijdig beeld geeft. Ze is daarom ook niet van plan om de campagne te beëindigen, antwoordde ze op de Kamervragen.
    Volgens Verburg past het doel van de campagne – consumenten in staat stellen bewust in te kopen – bij de missie van het VC. Goed nieuws dus.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.