‘Te weinig budget nieuwe campagne over eten en dierenwelzijn’

‘Een kip of varken kan niet kiezen, jij wel: elke keer als je kip of varkensvlees koopt!' Met deze slogan begint het Voedings- centrum vandaag op tv, radio en internet een campagne (rtv-commercials hier te zien) over eten en dierenwelzijn. Maar het Voedingscentrum vindt dat het (overheids)budget te beperkt is, vergeleken met campagnes van b.v. Unilever. De kiezen-campagne loopt nog tot 2011 en wordt gefinancierd door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Doel is consumenten ervan bewust te maken dat hun keus in de winkel invloed heeft op het leven van een kip of een varken. De campagne maakt deel uit

van de meerjarige campagne ‘Voedselkwaliteit', waarbij het Voedingscentrum naast de bekende aspecten veiligheid en gezondheid ook aandacht vraagt voor dierenwelzijn, natuur, milieu en eerlijke handel.

Het ministerie van landbouw zou meer geld moeten investeren in de nieuwe campagne over het bewust kiezen van voedsel van het Voedingscentrum, zegt directeur Yvonne van Sluys volgens Agrarisch Dagblad/Boerderij. Het budget van nog geen twee miljoen wel erg krap. "Vergelijk dat eens met de miljoenen die een bedrijf als Unilever in een nieuwe reclamecampagne kan steken", zei zij.

 

 

Lees ook:CDA wil einde aan campagne Voedingscentrum met kip en varken
Lees ook:Kluun, Saunders & Helwegen in Kerstcampagne Oxfam Novib
Lees ook:‘Innerlijk varken’ bij Russische vrouw nekt Rexona-campagne
Lees ook:Campagne moet eten van groente en fruit stimuleren
Lees ook:Unilever op de bres voor haar A-merken, zoals Rexona

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.