‘De kunst van het verleiden’ thema expositie 90-jarige bureauclub Vea

Ter gelegenheid van het 90-jarig (!) bestaan van de branchevereniging van reclamebureaus, de Vea, wordt een expositie met de ‘'beste, leukste en meest spraakmakende'' campagnes van de afgelopen 15 jaar georganiseerd. Locatie is het Cobra Museum in Amstelveen, van 15 juli tot en met 15 september. Ondermeer lezers van het vakblad Adformatie worden opgeroepen om hun favorieten ervoor te nomi- neren. Daaruit maken de curatoren van de tentoonstelling, zelf ervaren reclamemakers, een selectie. ‘'Een samenwerking met het Cobra Museum

brengt reclamewerk midden in de culturele wereld. Directeur van het museum, John Vrieze, is overtuigd van de artistieke waarde van de reclameuitingen de laatste 15 jaar'', meldt de Vea op zijn site.

De expositie wordt verdeeld over een groot aantal zalen, die ieder een emotie, gevoel of techniek vertegenwoordigen, aldus Adformatie. Zo is er een ruimte voor de traan, angst, seks, de lach, beloning, fantasie en de toekomst. De laatste ruimte staat helemaal in het teken van nieuwe technieken.

Lees ook:Expositie jarige reclamebureauclub Vea: ‘De Kunst van het Verleiden’
Lees ook:‘…Navel, billen, borsten, nú zie ik het ineens!’ is reclame Miró & CoBrA tentoonstelling
Lees ook:DWDD Pop Up Museum over ‘verborgen kunstwerken’ is er weer meldt buitenreclame
Lees ook:Van Gogh Museum maakt reclame met vragen
Lees ook:Arjan Ederveen in commercial voor reclametentoonstelling in Cobra

8 reacties op “‘De kunst van het verleiden’ thema expositie 90-jarige bureauclub Vea

  1. Jos van Liempd

    Van mij mag je er heen, Michael, en er dan veel over bloggen. Leuk!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Ellen

    Jammer dat het nomineren niet ook mogelijk is voor lezers van het Adformatie blog!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Ellen: tuurlijk, gewoon doen hoor. Staat ook aangekondigd op ”publieke” deel van Vea-site. Met mailadres. En Adformatie kun je gratis aanvragen, gezien jouw soort (communicatie)werkzaamheden.
    @Jos: hallo zeg, jij moet ook GAAN natuurlijk!

      /   Beantwoorden  / 
  4. Jos van Liempd

    Denk het ook. Maar ben en blijf bang voor de confrontatie met A&M, die zullen daar de boel wel blokkeren…

      /   Beantwoorden  / 
  5. Ellen

    Ja, die Adformatie.. Wat zal ik eens zeggen. Heb me geprobeerd aan te melden voor de gratis uitgave, (zeker vanuit non-profit inderdaad) maar heel veel irritatie en verzuchtingen later het uiteindelijk maar opgegeven. 50 euri administratiekosten, kom zeg, daar ga ik uit principe al niet op in…

      /   Beantwoorden  / 
  6. Redactie, Michael

    @Ellen & Jos: slimme zet van ze, geld vangen zonder met betaalde abo’s te moeten gaan werken (:-)
    Maar ik zeg wel dat dat geen geld is, want ook inclusief bijlagen enz. En eenmalig te betalen, gaat dus jaren mee, mits jullie actief blijven in dit mooie vak…
    Trouwens, geldt die 52 euro niet alleen voor nieuwe abonnees? Dan zijn het echt adminkosten, wel wat hoger uitgevallen, okay…
    Bij bestaande abo willen ze misschien wel even checken of ze nog steeds een commercieel interessante functie hebben (voor de Adformatie Groep), maw een seniorfunctie in reclame, media & marketing. Je moet eens weten hoeveel Adfo’s er op verkeerde adressen terecht komen elke week, jaar in jaar uit.
    Maar ik spreek natuurlijk niet namens de club.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.