De expositie de Kunst van het Verleiden, Hoe Reclame je Beweegt is gisteravond officieel geopend. Ter gelegenheid van het 90-jarig (!) bestaan van de branchevereniging van reclamebureaus, de Vea, is de expositie met de ‘'beste, leukste en meest spraakmakende'' campag- nes van de afgelopen 15 jaar te zien in het Cobra Museum in Amstel- veen, vanaf vandaag tot en met 15 september. ‘'Een samenwerking met het Cobra Museum brengt reclamewerk midden in de culturele wereld. Directeur John Vrieze van het museum is overtuigd van de
creatieve en artistieke waarde van de reclameuitingen de laatste 15 jaar'', meldde de Vea onlangs op zijn site. Daarom verdient (goede) reclame een eigen tentoonstelling, zegt hij.
De expositie wordt verdeeld over een groot aantal zalen, die ieder een emotie, gevoel of techniek in de reclame vertegenwoordigen. Zo is er een ruimte voor de traan, angst, seks, de lach, beloning, fantasie en de toekomst. De laatste ruimte staat helemaal in het teken van nieuwe technieken om het publiek te beïnvloeden.
Lees ook:‘De kunst van het verleiden’ thema expositie 90-jarige bureauclub Vea
Lees ook:‘…Navel, billen, borsten, nú zie ik het ineens!’ is reclame Miró & CoBrA tentoonstelling
Lees ook:Tentoonstelling ’125 jaar Autoreclame’ nu in Hoorn te zien
Lees ook:Reclame in Indië 1890 tot 1942: fraaie affiche tentoonstelling
Lees ook:Laatste week ’125 jaar Autoreclame’ in Louwman Museum