Uitstel beslissing BBC over reclame toelaten op site

Gaat de BBC, althans wat de buiten- gewoon goed bezochte site betreft, commercieel? Door er -perfect normaal zou ik zeggen- reclame op te accepteren? De beslissing was de afgelopen week verwacht, maar de opperbazen, BBC Trust geheten, hebben de beslissing uitgesteld tot later dit voorjaar. De directie wil graag reclame op de site. Veel banen gaan al bij de Britse staatsomroep verloren, dus extra geld is welkom, ook voor programma's. Bovendien is er een precedent: BBC World brengt al jaren reclame. Maar er zijn ook partijen tegen reclame op de site, ook binnen de BBC, die ‘'aantasting van de onafhankelijkheid

en integriteit'' vrezen. Vreemd argument, alsof de (beslist capabele) BBC-redactie er niet zelf bijzit. De Britse uitgevers en de commerciële zenders zijn uiteraard ook tegen. Ze hebben hele andere motieven. Ze vrezen, zwart-wit gesteld, dat commercialisering van de BBC ten koste gaat van hun reclame-inkomsten. Wordt vervolgd.

(Beeldje bij item: vreemd genoeg is het niet mogelijk om naar internationel BBC-site te krijgen en wordt automatisch op de Britse variant doorgeschakeld, wellicht heeft dit te maken met alle discussies, geen idee)

 

Lees ook:Reclame op website BBC om financiële problemen te verminderen
Lees ook:Commerciële zenders: reclameverlies door EK Voetbal ingecalculeerd
Lees ook:Reclamewaakhond duwt Fruit2day van Britse markt
Lees ook:HBO verovert Sp!ts en Metro met True Detective-campagne
Lees ook:Geen STER-reclame vandaag op dag nationale rouw

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.