Commerciële zenders: reclameverlies door EK Voetbal ingecalculeerd

De Nederlandse commerciële zenders hebben het reclameverlies door het EK Voetbal ingecalculeerd, zegt een woordvoerder in De Pers op Zaterdag. Dat kost ze natuurlijk miljoenen aan inkomsten, een bedrag dat alleen maar stijgt als Oranje doorbekert. Niets aan te doen: lagere kijkcijfers betekent onvermijdelijk minder reclame- inkomsten. ''Tegen het voetbal kunnen we niet op'', erkent Mariska Roodenrijs van Net5, ''maar we houden er wel degelijk rekening mee in onze programmering. De grotere series slaan we een weekje over, omdat we niet willen dat de kijkers een aflevering missen.'' Zeg maar enkele weken, dus, als Orange doorgaat tot en met 29 juni…Het EK Lingerie van Veronica kreeg veel publiciteit, maar scoort dus
niet zo goed
. Wietske van Rooij van Veronica in De Pers op Zaterdag: ''Dat alle commerciële
zenders last hebben van het EK, daar is iedereen het wel over eens. Wat
overigens niet betekent dat de commerciëlen stiekem hopen dat Nederland
wordt uitgeschakeld
.'' Een pak van ons (Oranje)hart.

Lees ook:EK Lingerie met bloot op Veronica tijdens STER-blokken EK Voetbal
Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmer vóór EK Lingerie als concurrent STER
Lees ook:Seks is ‘uit’ bij Veronica-tv, maar nog lang niet bij de adverteerders
Lees ook:Dirk in Oranje? Kraskaarten voor toegang oefenduel EK Voetbal
Lees ook:Zenders beboet voor uitzenden te veel reclame

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.