Amsterdamse tram moet ‘t zonder reclame doen

Help, onze rollende reclamezuilen verdwijnen. Het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB gaat reclame van de buitenkant van trams weren. Nog voor het eind van dit jaar staat er geen enkele afbeelding meer op de voertuigen, meldt De Telegraaf. Dit moet bijdragen aan een schoon en rustig straatbeeld. ‘We willen een volwassen,

adequaat en net
product leveren. Daar past geen schreeuwerige reclame bij,’ aldus directeur Gertjan Kroon. Voortaan zullen alleen de kleuren blauw en wit, het logo van het vervoersbedrijf en de letters GVB op de trams staan.
Overigens wordt de hoeveelheid reclame in de voertuigen niet aangepakt. Daarin hangen sinds enkele jaren tv-schermen, waarop commercials te zijn zijn en hanger er posters. Dat is zeker wel ‘volwassen’ en ‘net.’ Ach, laat ze maar. Al zal die prachtig met hele aparte reclame uitgedoste trams wel missen. Als zo vaak: als het er maar niet te veel zijn. Dag reclametram.

Lees ook:Willem-Alexander herkent zich niet in deze zwembroek (reclame)
Lees ook:Vlak voor regen en storm maakte Impliva reclame voor stormparaplu’s
Lees ook:Unilever’s nieuwe soja/fruit-drankje AdeZ: 7 miljoen euro voor reclame
Lees ook:Belgische stripwinkel mag geen Lucky Strike-reclame maken
Lees ook:‘Lawaai van reclamespotjes binnenkort aangepakt’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.