Unilever’s nieuwe soja/fruit-drankje AdeZ: 7 miljoen euro voor reclame

Unilever besteedt dit jaar zo'n zeven miljoen euro aan reclame om Nederland aan AdeZ, een nieuwe soja-fruitdrank te helpen, meldt het AD. Eerst moet het ''geitewollen- sokkenimago'' dat aan soja kleeft aangepakt. ''Het helpt mensen zich goed te voelen: in de combinatie van soja en vruchtensap zitten eiwitten, vitamine C en B6, calcium en ijzer,'' aldus een woordvoerder. In Engeland (plaatje) is het al enkele maanden op de markt. De start was er ‘'veelbelovend'' volgens Unilever. Het is al sinds 1988 onder de naam AdeS in Zuid-Amerika op de markt, waar, verraadt een Braziliaanse site, zelfs al een YoFresh Ades bestaat. De Unilever-woordvoerder in het AD: ''In het begin zal Unilever vooral veel aandachtbesteden aan het bekendmaken van het product. In Nederland kleeft aan sojanog een ‘geitewollensokkenimago'. ,,In Zuid-Amerika is soja een onderdeel van het dagelijks voedingspatroon. Hier ligt dat anders. Het zit nog een beetje in de alternatieve hoek en wordt vaak gezien als alternatief voor mensen die geen koemelkeiwit verdragen. Wij zullen dat imago moeten ombuigen.''

Lees ook:Vara claimt Cup-a-Soup’s 4 uur dip, maar Unilever wel blij met reclame
Lees ook:Wasmiddeloorlog verwacht tussen Ariel en Omo, ook in de reclame
Lees ook:Greenpeace haalt uit naar Dove en Unilever in spotje over oerbos
Lees ook:Unilever laat Braziliaanse reclamemakers spelen met haar logo
Lees ook:Unilever sluit deal van €70 miljoen voor reclame op Publieke Omroep

3 reacties op “Unilever’s nieuwe soja/fruit-drankje AdeZ: 7 miljoen euro voor reclame

  1. Floris van den Berg

    Ik heb uit betrouwbare 1e graadsbron vernomen dat het drankje echt goed te hachelen is.
    Hoe ze het bittere soja residu hebben getransformeerd naar een smaakvolle ‘fruit juice’ – zonder toegevoegde smaakstoffen – mag een wonder heten uit de categorie coca cola recepturen.

    Op de ‘van den berg’ smaakmeter (schaal 1 op 10) een dikke 7.8!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Floris van den Berg

    Coke Zero scoort hoog. Er gaat elke dag een sixpack blikjes doorheen, duss..

    FYI: Het Europese Adez-account is trouwens ondergebracht bij Ogilvy Amsterdam.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.