Europa prijst reclamebeleid Pepsi en Coca-Cola

Nu eens geen kritiek op hun reclame. In de strijd tegen zwaarlijvigheid heeft de Europese Commissie zelfs dikke pluimen uitgedeeld. Frisdrankgiganten als Coca Cola en Pepsi kregen een Europese schouderklop omdat ze vrijwillig geen reclame meer richten op kinderen, meldt het ANP.
‘Hopelijk krijgen deze bedrijven snel navolging’, zei Europees Commissaris Markos Kyprianou van gezondheidszaken donderdag. Een op de drie Europeanen is te zwaar. ‘Alarmerend is dat het aantal te zware kinderen in de EU jaarlijks met 400.000 toeneemt.’ Zwaarlijvigheid (obesitas) vergroot het risico op diabetes, hartproblemen en bepaalde kankervormen.
Ook Unileverwerd geprezen. Dat Nederlands-Britse bedrijf gebruikt veel minder foute vetten, suiker en zouten voor haar producten, zoals Solero ijs en Calvé saus. Het biedt ook meer light varianten. EC-lof was er voorts voor het Amerikaanse McDonald’s; dat heeft op de doosjes hamburgers en frietjes nu balkjes geplaatst met informatie over vet, zout en suiker, aldus het ANP.

Lees ook:Britse tv-waakhond tegen junkfoodreclame voor kids
Lees ook:Franse waarschuwing bij reclame voor voedingsproducten
Lees ook:AD: ‘Unilever past voedselreclame richting kinderen tot 12 jaar aan’
Lees ook:Campagne moet verkoop margarine uit ‘t slop halen
Lees ook:Mars staakt reclamemaken voor kinderen tot 12 jaar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.