AD: ‘Unilever past voedselreclame richting kinderen tot 12 jaar aan’

Het stond onlangs wat verscholen in een bericht in het AD, maar Unilever gaat volgens deze krant per direct voor kinderen tot 12 jaar alleen nog maar reclame maken voor producten die voldoen aan Europese richtlijnen voor wat betreft een ‘gezond' gehalte aan suiker, zout en verzadigd- en transvet. Voordien gold die strengere reclame- richtlijn voor kinderen tot 6 jaar. Bovendien wordt dit jaar volgens het AD 20 miljoen euro uitgetrokken voor het onderzoek naar de ontwikkeling van gezondere ijsjes. Ola, naast Hertog en Ben & Jerry's het grootste Unilever ijsmerk, gaat de komende jaren

onder meer het suiker- en vetgehalte van bestaande ijsjes verlagen en op de verpakking meer voorlichting geven over de voedingswaarde van haar ijsjes. Innovatie wordt ge richt op gezondere alternatieven. Voorbeeld is Ola Frusí, een ijsje gemaakt met yoghurt, muesli en vers ingevroren fruit.

In de meeste waterijsjes is het gehalte aan toegevoegde suikers gereduceerd en het fruitgehalte verhoogd. Uit alle kinderijsjes zijn de kunstmatige kleur- en smaakstoffen verwijderd. Ook de hoeveelheid vet in ijs wordt verlaagd. Zo is het energiegehalte van de Ola Solero hiermee onder de 100 kilocalorieën gebracht en zijn er kleinere versies ontwikkeld voor onder andere de Magnum, aldus het bericht in het AD.

 

Lees ook:Frissfruitcampagne voor ‘zacht fruit’ dit jaar ook in attractieparken
Lees ook:Eerste reclame voor vestiging Amsterdam van Amerikaanse pizzaketen Papa John’s
Lees ook:Unilever in beroep tegen Europese uitspraak reclame Becel pro-activ
Lees ook:Frank Lammers als tuinkabouter in Jumbo’s groente en fruit-spotje
Lees ook:Na kritiek: Unilever past reclame en verpakking Blue Band Idee! aan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.