Campagne Pink Ribbon vraagt om fondsen voor onderzoek

Pink Ribbon 9 per dagOok al die ‘Opnieuw negen vrouwen overleden aan borstkanker’-berichtjes in de krant gezien, als advertenties/ingezonden mededelingen, zonder afzender. Ze waren afkomstig van Pink Ribbon, blijkt vandaag uit deze advertentie in Metro. Soms staat er dus ‘negen mensen’ – want bijna 90 mannen sterven jaarlijks aan borstkanker. Enfin, de campagne roept op om geld over te maken voor onderzoek via het volgende adres: 9perdag.nl. De Pink Ribbon-organisatie heeft in het verleden nogal wat kritiek (lees ook Karin Spaink erover) gehad dat ze te weinig aan onderzoek deden met de hun toevertrouwde fondsen. En te veel een publiciteitsmachine was. Vandaar deze vrij harde campagne, neem ik maar aan. Zie ook spotje van reclamebureau FHV BBDO.

Lees ook:Pink Ribbon zendt ‘verkeerd signaal’ uit met Heineken-sponsoring
Lees ook:Na borsten, inspirende boodschappen gezocht voor nieuwe campagne Pink Ribbon Magazine
Lees ook:Barry ‘Komt een vrouw bij de dokter’ Atsma uit de kleren voor KPN/Samsung-actie Pink Ribbon
Lees ook:Roze Mercedes A wint eerste Pink Ribbon Inhaak-award
Lees ook:Ron Roze lanceert campagne ‘Donate 1/8’ voor Pink Ribbon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.