De drie grote Eredivisieclubs Ajax, PSV en Feyenoord gaan gezamenlijk sponsor- pakketten aanbieden, meldde onlangs commercieel directeur Chris Woerts van Feyenoord op een bijeenkomst in Amsterdam, mede georganiseerd door vakblad Adformatie. Woerts denkt ook meer te gaan verdienen aan bordsponsoring. ''De regels op dat vlak waren zo streng dt je als sponsor niet eens een reclameslogan mocht gebruiken -'Vlieg KLM' was al uit den boze- maar die regels zijn verruimd: vooral zijn reclameslogans wel gewoon toegestaan.''' Woertsvoorspelde ook dat de Nederlandse voetbalrechten in de volgende tenderprocedure geen 69 miljoen euro zullen opleveren, maar 100 miljoen. ''En dan bij voorkeur geclusterd. Wie de content heeft, heeft de macht. Dat geldt ook voor Club TV. Het is asobolute kul dat er een overkill aan voetbal zou bestaan. Er kan juist niet genoeg voetbal op televisie zijn', aldus de Feyenoord-directeur.
Lees ook:Sinterklaaspakket Feyenoord in de reclame bij Metro
Lees ook:Carlsberg wil 20% meer bier verkopen dankzij sponsoring EK Voetbal
Lees ook:Vroegboekkorting Feyenoord nog even in de reclame
Lees ook:Adverteerder omarmt vernieuwd Nederland 1 met €30 m. meer omzet
Lees ook:Reclame-inkomsten Publieke Omroep via Ster trekken weer aan
Stond twee weken geleden al op highlow.nl
http://highlow.nl/CMS/index.php?option=content&task=view&id=480&Itemid=2
@Jacaues: gezien, nu, ik kende Highlow niet (nu dus wel), had het bericht even (te lang) laten liggen, da’s duidelijk.
Ik citeer Highlow nu even: ”Sinds wanneer kun je PSV, Ajax en Feyenoord als eenheidsworst in de markt zetten? De samenwerking is mogelijk vertelde Woerts, omdat “er nu andere mensen de leiding hebben bij de clubs.” Net als Feyenoord heeft ook Ajax een marketingdeskundige als algemeen directeur in de persoon van Maarten Fontein.”
Ajax, PSV en wie??
Shame on you, Mr JvL, ze hebben ‘t al moeilijk genoeg…