Verkopers straatkrant leuren met ‘groene’ boodschappentassen

Goeie reclame voor ‘groene’ boodschappentassen met de prachtnaam Do Goodie Bag. Amsterdammers die iets willen doen aan het milieu en geen plastic tas willen, kunnen binnenkort terecht bij de verkopers van de daklozenkrant. Meldt AT5. Deze verkopers brengen vanaf donderdag bij supermarkten ook duurzame boodschappentassen aan de man. De gemeente en Stichting Z! van de daklozenkrant brengen dezeDo goodie bag zogenoemde, door kunstenaars gemaakte Do Goodie Bag onder de aandacht van het winkelend publiek om verspilling van plastic tegen te gaan. ”Alleen al in Amsterdam worden zo’n 280 miljoen plastic tassen per jaar gebruikt”, meldt de website van die tassenmaker. ‘Do Goodie Bag wil een substantiële bijdrage leveren aan het milieu en het plasticprobleem onder de aandacht brengen. De tas kost €4, daarvan gaat €2 rechtstreeks naar de verkoper. Amsterdam’s wethouder Maarten van Poelgeest koopt donderdag als eerste een duurzame tas.

Lees ook:Ster-reclame draagt minder bij aan mediabegroting OCW in 2015
Lees ook:Schaatsploeg TNT steunt VN’s Food Programme
Lees ook:Beleggers gezocht voor ‘vegetarische slager fabriek’ meldt advertentie Natuur & Milieu
Lees ook:E-books van bibliotheek in de reclame achterop vrachtwagen
Lees ook:Nieuw kabinet moet ‘werk maken van duurzame energie’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.