Flyer/website-reclame disco The Palace stimuleert overmatig drankgebruik

Disco The Palace in Groningen organiseert speciale donderdagavondjes waarop studenten erg goedkoop kunnen drinken. En dat mag niet van de reclamewaakhond, dat The Palace al eerder, buiten de publiciteit om, op de vingers tikte. Maar de disco trok zich er niets van aan. Op een fllyer en adverteerders website http://www.thepalace.nl/ staat dat je op die avond 13 drankjes kunt kopen voor slechts 10 euro. Dat, zegt de Reclame Code Commissie, is in strijd met artikel 1 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende drank bevonden. Er kan niet worden gezegd dat de terughoudendheid die in reclame voor alcoholhoudende drank is geboden, in acht is genomen. ''Aangezien adverteerder een eerdere beslissing van de Commissie terzake naast zich neer heeft gelegd, besloot de Commissie deze uitspraak openbaar te maken,'' aldus de RCC.

Lees ook:RCC doet reclame Bavaria op race-auto’s in de ban
Lees ook:Reclamewaakhond: shirtreclame Carlsberg mag niet
Lees ook:Reclame voor vliegtickets Vueling misleidend volgens RCC
Lees ook:Waakhond: reclame Transavia.com strijdig met reclamecode
Lees ook:Pharma Nord/Medien: reclame weer in strijd met code

Eén reactie op “Flyer/website-reclame disco The Palace stimuleert overmatig drankgebruik

  1. Dirk-Jan

    Raar dat die disco gewoon door kan gaan met z’n foute reclame. Raar dat ook de Reclamewaakhond daar niets aan kan doen. Niet raar dat de studenten niet willen dat dat goedkoop zuipen wordt stopgezet. Eigenlijk moet de gemeente daar optreden.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.