Op billboard van WWF waarschuwt de zon voor opwarming aarde

Gezien op een paar Nederlandse marcomsites/blogs, maar even gemist hier op Reclamewereld.blog. En dat kan natuurlijk niet. De zon gebruiken om te waarschuwen tegen de opwarming van de aarde, wat een zeldzaam goed idee uit Canada en wat zeldzaam knap uitgevoerd. De schaduw stijgt gedurende de dag. De billboard, je zou zo bijna zeggen het (versneld afgespeelde) filmpje, van WWF/saveourclimate.ca, kreeg gelukkig veel aandacht in de pers, want voor passerende automobilisten was er lang niet zo veel te zien. WWF Canada: ''Global Warming is the single biggest environmental threat facing our planet today.'' Na de klik wat technische info van iemand op YouTube, die meer weet over het billboardproject.

''LowerCO2'' schreef een maand geleden op YouTube: ''The board respects celestial mechanics (Kepler Rocks!). It's perpendicular to the equator, with an unobstructed exposure to the west. The "waves" start at about 12:00. The challenge was not azimuth (the daily path of the sun), but altitude, which due to the Earth's tilt, required the scalloped awning's shape to be distorted to compensate for 43N latitude, during the life of the posting (about 8 weeks). Thanks to CBS Outdoor, and PLEASE support the WWF.''

Lees ook:Originele kopje koffie-reclame buiten van McDonald’s
Lees ook:Rondje in café blijkt reclame-retourtje Air Canada
Lees ook:Wat zegt de Ford Fusion-eigenaar tegen vriendin in ‘Ice’-commercial?
Lees ook:In aantocht, oploskoffie van … Starbucks?
Lees ook:Reclame moet de waarheid vertellen vindt men in Canada

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.