Gematigd drinken maakt mannen ‘sexier en intelligenter’ zegt Heineken in soort spotje

Deze straatomderzoek-video/campagne van Heineken die niet op een spotje wil lijken is ff op de plank van  Reclamewereld blijven liggen, maar nu is het toch een mooi moment om ‘m te laten zien. Actrice en presentatrice Tess Milne interviewde vrouwen op straat. Wat blijkt? Vrouwen vinden mannen zelfverzekerder (82%) wanneer zij met mate drinken, sexier (81%) en intelligenter (77%). En 85% heeft liever een man die met mate drinkt. Hoera. De Nieuwe Helden van het uitgaansleven. Wetenschappelijk bewezen? Effectief als spotje?

Tja. Maar wel leuk om vrouwen te enquêteren over dit gevoelige onderwerp ;-) . Liefst 430. Heineken zelf: ”Volgens de vrouwen zijn de mannen dan namelijk meer ontspannen en losser, maar nog steeds verantwoordelijk en verstandig en hebben zij het gevoel dat de man weet hij wat hij wil.’’ Ruim tien jaar is ‘Enjoy Heineken Responsibly’ het overkoepelende thema van Heineken om een grotere bewustwording te creëren voor verantwoord alcoholgebruik. Ter relativering: lees op YouTube wat ‘Reclamecriticus’ over dit onderzoek te zeggen heeft. En deze ‘recensie’ van een vakman met z’n twijfels.

Lees ook:Uitkomst vrouwen onderzoek Heineken schiet Opportunisten in verkeerde keelgat
Lees ook:Is dit een ‘homo-erotisch’ spotje voor Heinekens nieuwe ciderdrankje Jillz?
Lees ook:Druk? Deels je eigen schuld zegt Quest in advertentie
Lees ook:Hot guys waarschuwen vrouwen voor borstkanker in spotje
Lees ook:Vrouwen verdienen 17% minder dan mannen in EU meldt advertentie van Europese Comissie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.