Was zeker niet de bedoeling van dit Nederlandse spotje, met veel mannen, en mannelijk bloot, dat primair vrouwen aan moet spreken. Voor Jillz sparling cider, het nieuwe (alcoholische) drankje van Heineken, dat voor vrouwen een alternatief biedt voor bier. ”Overduidelijk gay” wordt dat spotje van het Amsterdamse reclamebureau Pink & Poodle genoemd op de AdFreak-site van het Amerikaanse reclamevakblad Adweek. En een andere reaguurder noemt het zelfs ”homo-erotisch.”
Maar was was dan wel de bedoeling, volgens Heineken en de makers? Sexy mannen inzetten om vrouwen te verleiden, zoals zo vaak sexy vrouwen mannen moeten verleiden in de reclame… Lees maar. “In advertising for men, seductive females are almost standard issue, whereas male eye candy for women is still somewhat taboo,” meldt het persbericht bij de campagne, volgens AdFreak. “This is because the advertising community is still in the firm grip of unrelenting alpha males. In the commercial, which is shot as a music video, the four singing hunks do not address women as the usual stereotypes of housewife, sex kitten, blonde bimbo or business bitch. Instead, the ad aims at a more elementary level of their femininity—the evolutionary instinct to discuss, judge and select attractive men.”
Tja, laat die mannen lekker appels plukken voor vrouwen -;)
Lees ook:Gematigd drinken maakt mannen ‘sexier en intelligenter’ zegt Heineken in soort spotje
Lees ook:Modellen moeten sexy reclame maken voor goed doel
Lees ook:Verzekeraar 1st for Women mijdt mannen, behalve in de reclame
Lees ook:‘Ik ben er even niet’ anti meer zorg actie van Women Inc op 1 mei aangekondigd in advertentie
Lees ook:Wees zuinig op het weggeven van je nummer waarschuwt Jillz Cider in nieuw spotje
Ik zit de hele tijd te wachten op een clou die maar niet komt. Het is gewoon een heel naar humorloos filmpje.
@ROcky3
Dat had ik nou ook! Ik wil zo graag geloven dat het allemaal camp is bedoeld, desnoods als stevige stellingname a la Dove. maar er gebeurt niks, en je blijft achter met een vreselijk ongemakkelijk gevoel. Au…
verschrikkelijk filmpje! dit is toch geen reclame voor vrouwendrank! echte vrouwendrank is de Coebergh Sparkle.. Rood/fris/fruitig
Doe mijn ook maar een Coebergh Sparkle… Het zomerdrankje van dit jaar en wat mij betreft ook heerlijk voor aankomende wintermaanden!
Zitten Jennifer en Guusje misschien in de seeding bizz voor Coebergh?
ik vind het drankje gewoon erg lekker… Misschien was ik een beetje over-enthousiast in mijn reactie – daar zit wel iets in…
@Guusje In dat geval mijn excuses. En proost!