Het ‘Wees wijs met games’-spotje van alweer even geleden

Deze informatieve animatie hoort bij een Pegi -Pan-European Game Information- campagne in winkels om klanten, voornamelijk ouders van jonge kinderen, op ludieke wijze te tonen dat er icoontjes op de verpakking van spellen staan die uitleggen waarom een spel een bepaalde leeftijdsclassificatie heeft gekregen. Meer info is hier te vinden. Pegi is een leeftijdsclassificatiesysteem is opgezet om Europese ouders te helpen weloverwogen beslissingen te nemen over de aankoop van computerspellen. Het systeem wordt ondersteund door de belangrijkste consolefabrikanten, Sony, Microsoft en Nintendo, evenals door uitgevers en ontwikkelaars van interactieve spellen in heel Europa. Het leeftijdsclassificatiesysteem is ontwikkeld door de Interactive Software Federation of Europe (ISFE).

Lees ook:Actuele reclame in Amerikaanse game Need for Speed
Lees ook:Zelfdoding: campagne NVVE gericht op Tweede Kamer
Lees ook:Lotto-campagne over sportsponsoring ontmoet kritiek van SP
Lees ook:‘Veel minder verzucht jeugd als fastfoodreclame van tv verdwijnt’
Lees ook:Heineken vraagt in advertentie om hulp ouders voor aanpak ‘comazuipen’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.