Heineken vraagt in advertentie om hulp ouders voor aanpak ‘comazuipen’

Stop comazuipen en bingedrinking. Vadertje Philip de Ridder van Heineken spreekt ons ouders (en verzorgers) weer toe vandaag, niet voor het eerst, via een paginagrote advertentie in de krant. ”Weer even serieus” staat er boven, het is niet altijd lachen met Heineken, met z’n erg geestige Walk-in fridges. De vakanties voor de jeugd beginnen binnenkort en zij die geslaagd of over zijn hebben extra veel te vieren. Op Texel, in Renesse en elders. Horeca, supers, producenten en overheid nemen maatregelen om alcoholmisbruik tegen te gaan, maar dat is niet genoeg, zegt De Ridder, algemeen directeur van Heineken Nederland. Hulp van ouders en verzorgers is nodig. ”Vanuit mijn persoonlijke ervaring weet ik dat u veel invloed op het drinkgedrag van uw kinderen kunt uitoefenen.” Goede oproep (en ik wens u ook een mooie zomervakantie, meneer De Ridder). PS Maar ik blijf zeggen, als u ouders en verzorgers concreet een handje wilt helpen: regel dat het snel ‘Alcohol onder de 18, natuurlijk niet!’ wordt.

Lees ook:Heineken en NOC*NSF richten zich in advertentie tot barvrijwilligers en ouders en verzorgers van kinderen
Lees ook:Heineken spreekt ouders aan over ‘alcohol onder de 16′
Lees ook:De held drinkt af en toe géén biertje in commercial Heineken
Lees ook:Rumoer rond Heineken’s ‘anti-bier’ commercial
Lees ook:Aandacht voor kinderen gescheiden ouders in SIRE-campagne

Eén reactie op “Heineken vraagt in advertentie om hulp ouders voor aanpak ‘comazuipen’

  1. Radiofreak

    Het is toch net als de baas van Shell die zijn klanten vraagt om niet meer te scheuren in hun auto’s.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.