‘Innerlijk varken’ bij Russische vrouw nekt Rexona-campagne

Vrouwonvriendelijkheid in de reclame lijkt het thema vandaag. Toeval hoor. Wel met 'n happy end. Maar was het een publicitaire blunder van Unilever in Rusland of bewust geplande, provocerende reclame met het leidende Rexonamerk daar, resulterende in veel publiciteit? De experts op Molblog vermoeden dat laatste. De arme Russische vrouwen zijn zich niet bewust van hun okselgeur en gebruiken veel minder vaak deodorant dan vrouwen uit andere landen. Ten strijde dus tegen het ‘'innerlijke varken‘' in ze. In ieder geval is de campagne, waarin de Russin toch met een  varken wordt vergeleken -en waarvan dit spotje deel uitmaakt- vroegtijdig gestopt. Na veel kritiek op blogs werd bakzeil gehaald. ''Unilever Rusland moet zich schamen'', vindt auteur Daniëlle Schouten. ‘'Gek genoeg was het niet de vergelijking met varkens waardoor de Russen zich beledigd voelen, maar de vergelijking met vrouwen van andere landen.'' Nationale trots, niets iets om trots op te zijn in dit geval.

Lees ook:‘Te weinig budget nieuwe campagne over eten en dierenwelzijn’
Lees ook:Kluun, Saunders & Helwegen in Kerstcampagne Oxfam Novib
Lees ook:Vrouwen verdienen 17% minder dan mannen in EU meldt advertentie van Europese Comissie
Lees ook:ING PB-reclame vergelijkt ‘niet zo chic’ met concurrentie
Lees ook:Hongaar Istvan in Nederlandse anti-roking advertentie EU

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.