Kick-off ‘Laat-je-ouders-niet-vallen’-campagne in NOS Journaal

Hoera, weer een campagne. En verguld zijn ze, met 't spotje voor de ‘'Laat je ouders niet vallen'', doe-wat-terug-campagne die vandaag start. En begrijpelijk, want het prima filmpje (klik hier) zou vanavond worden vertoond door het NOS Journaal van 20.00 uur, als uitsmijter. De campagne moet kinderen stimuleren hun ouders te behoeden voor een val. De laatste dag van deze maand is uitgeroepen tot de nationale ‘'Laat-je-ouders- niet-vallen-dag.'' Het spotje laat aan de hand van oude filmbeelden laat zien hoe je ouders voor jou hebben gezorgd en ‘dat het nu de hoogste tijd is om naar je ouders wat terug te doen'. Help met valpreventie. Want ze vallen wat, die oudjes en de medische kosten zijn enorm. Over

de periode 2001-2005 zijn jaarlijks gemiddeld 88.000 Nederlanders van 55 jaar of ouder op de eerstehulpafdeling van een ziekenhuis behandeld nadat ze waren gevallen. Hiervan verliest meer dan de helft een deel van zijn of haar zelfstandigheid, met zeer ingrijpende gevolgen voor henzelf en hun omgeving. Daarnaast overlijden ieder jaar 1800 ouderen aan de gevolgen van een val.

(bijgaand plaatje is uit de C&V-commercial)

 

 

Lees ook:‘Laat kind niet doodvallen’-spotje met Eric Clapton’s ‘Tears in Heaven’
Lees ook:Campagne ‘Herken een beroerte, bel direct’ is succes
Lees ook:Doortje is weer bij de les dankzij KlasseContact meldt spotje van KPN
Lees ook:Slechts 10% Nederlanders wil extra betalen voor reclamevrije omroep
Lees ook:‘Laat kwetsbaar Nederland niet vallen’-campage FNV gestart

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.