Slechts 10% Nederlanders wil extra betalen voor reclamevrije omroep

Dit gegeven verbaast mij niets: slechts 1 op de 10 Nederlanders is bereid extra te betalen voor reclamevrije publieke tv-zenders, ter compensatie van gedorven reclame-inkomsten. Dat blijkt uit een onderzoek van Flycatcher, in 2000 ontstaan als een online onderzoek-spin-off van de Universiteit van Maastricht. Die fanatieke 10 pct wil best wel wat betalen ook: gemiddeld €6,40 per maand, de ouderen zelfs €7,75. De helft van de Nederlanders geeft aan meer naar de publieke zenders te kijken als er geen reclameblokken tussen de programma’s door zouden zijn. Oud nieuws: uit dat onderzoek onder ruim 1.500 Nederlanders van 12 jaar en ouder blijkt dat maar liefst tweederde van de Nederlanders het een goed initiatief vindt als de publieke zenders reclamevrij worden. Vooral oudere hoogopgeleiden zijn deze mening toegedaan. De reclameblokken mogen vooral geschrapt worden, omdat deze storend en irritant zijn. Via Broadcast Magazine.

Lees ook:“Meerderheid Nederlanders wil reclamevrije publieke zenders”
Lees ook:Onderzoek: ‘Nederlander wil verbod junkfoodreclame’
Lees ook:Nederlandse publiek wil af van tv-seksreclame op late avond
Lees ook:TV-reclame over leningen ergert kijkers ‘massaal’
Lees ook:WK-inhakers: Grijze koel server Grolsch beste actie totnogtoe

Eén reactie op “Slechts 10% Nederlanders wil extra betalen voor reclamevrije omroep

  1. Tiny

    beste lezer,
    Hoef geen wetenschapper te zijn om de macht van de media te kennen.
    Anders zou geen hond er reclame op zetten. Maar gehersenspoeld wordt jong en oud om te kopen en te hebben. Als het maar geld opbrengt. Dit heeft weinig meer met vrije wil te maken. Als je dat inziet weet je dat het al helemaal doorgeslagen is om geen reclame vrije zenders te hebben om tegenwicht te geven.
    Alleen als je nog meer betaalt?????????????????

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.