Effect sociale media op zelfregulering onderzocht door jubilerende St. Reclame Code

De Reclame Code Commissie -ook wel oneerbiedig bekend als ‘s lands reclame waakhond- bestaat vandaag 50 jaar. In het kader van dat jubileum laat de Stichting Reclame Code een onderzoek uitvoeren onder stakeholders en consumenten naar de invloed van digitaleReclamecode logo media op zelfregulering. Op 3 april 2014 organiseert de SRC een internationaal seminar waar de resultaten van dit onderzoek bekend zullen worden gemaakt. ”Deze resultaten zullen worden gebruikt om richting te geven aan ‘zelfregulering 3.0’,” meldt vandaag een persbericht van directeur mr Prisca Ancion.  De SRC geeft vandaag de aftrap van haar lustrumjaar en staat stil bij het 50-jarig bestaan van de Reclame Code Commissie en de Nederlandse Reclame Code, aldus het persbericht. ”De Reclame Code Commissie – opgericht door het adverterend bedrijfsleven samen met de Consumentenbond – is in de loop der jaren uitgegroeid tot een gezaghebbend orgaan en draagt er aan bij dat het adverterend bedrijfsleven op verantwoorde wijze reclame maakt. Op professionele wijze wordt deskundig en voortvarend beoordeeld of reclame-uitingen aan de Nederlandse Reclame Code voldoen. 97% van alle adverteerders volgt de beslissingen van de Reclame Code Commissie op en zo behouden consumenten vertrouwen in reclame.

”De eerste beslissing van de Commissie dateert van november 1963 en inmiddels zijn door de jaren heen meer dan 57.000 reclame-uitingen beoordeeld. Consumenten en bedrijven weten hun weg naar de Commissie goed te vinden.
Dit succes is te danken aan de goede samenwerking tussen de verschillende brancheorganisaties van adverteerders, reclameadviesbureaus, media en de consumentenvertegenwoordigers.”

Lees ook:Adverteerders houden zich te weinig aan regels voor verantwoord reclame maken
Lees ook:‘Hoe duidelijk moet het zijn?’-campagne Reclame Code gericht op adverterend bedrijfsleven
Lees ook:Code Commissie: reclame Prosta Totaal misleidend
Lees ook:‘Bezuinigingsprijs’-reclame Foto Klein misleidend
Lees ook:Reclamecode voor social media gaat in per 1 januari a.s.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.