Erotische reclame op tv: kamer wil ‘telemisleiding’ aanpakken

De Tweede Kamer wil dat mediaminister Plasterk onderzoekt of misleidende telewinkelboodschappen die de commerciële omroepen 's nachts uitzenden, wettelijk aangepakt kunnen worden. Een meerderheid van de Kamer steunde een motie van Arie Slob van de ChristenUnie (foto) die de regering daartoe oproept. Slob stelde de nachtprogrammering van de commerciële omroepen aan de orde tijdens het wetgevingsoverleg Media. Hij hekelde de urenlange reclameblokken waarin 0906-sekslijnen en erotische datingsites worden aangeprezen, meldt een persbericht van zijn (regerings)partij. ''Uit reacties, 'uit de breedte van de samenleving' weet Slob dat veel Nederlanders zich eraan ergeren, dat ze 's nachts de televisie niet kunnen aanzetten zonder te worden onthaald op een lange reeks erotische beelden en suggestieve geluiden.'' De weerzin daartegen

 

sluit volgens Slob aan bij de toenemende kritiek op seksualisering van
de samenleving, waarvoor ook minister Plasterk in zijn onlangs
verschenen Emancipatienota aandacht vroeg. ,,Wat een verwrongen beeld
van de maatschappij en van menselijke relaties krijg je, als er 's
nachts blijkbaar geen ander artikel aan de man gebracht kan worden dan
seksdating.''

Lees ook:Seksreclame op commerciële tv-zenders mag blijven van Plasterk
Lees ook:‘Meer reclame NPO is oneerlijke concurrentie’ klagen commercialos
Lees ook:SBS profiteert van versoepeling reclameregels door minister Plasterk
Lees ook:Plasterk wil reclame op websites Publieke Omroep aanpakken
Lees ook:Jakhalzen dreigen met zwart scherm in wervingsspot Vara

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.