‘VARA. Dat wil je niet missen,’ luidt de reclameslogan. De meeste omroepen zijn hard op zoek naar nieuwe leden, en dat geldt ook voor de Vara. ”Want ondanks dat de VARA tot de meest bekeken omroepen behoort, kampt de omroep met een tekort aan leden. Dat zou het einde kunnen betekenen van een aantal programma’s.” Om kijkers ervan te overtuigen hun geliefde Vara-programma te steunen door lid te worden, laten Jakhalzen Erik en Frank ons even voelen wat het betekent als deze verdwijnen, licht het reclamebureau dat het leuke wervingsspotje maakte, Selmore, toe. Maar, ter nuancering:
de best bekeken Publieke Omroep-programma’s verdwijnen uiteraard never nooit van de buis (al heb ik het dan niet over voetbal), dit is natuurlijk een beetje commercieel ingegeven bangmakerij (deed de KRO ook al met ‘Boer zoek vrouw‘). Maar stel nou, ja, stel nou… Dan is de kans natuurlijk heel groot dat ze onmiddellijk worden overgenomen door de commerciële omroepen. Bron: rechtstreeks.
Lees ook:VPRO weer op zoek naar nieuwe leden (steun die omroep!)
Lees ook:Dekker tegen programma-onderbrekende reclame op Publieke Omroep
Lees ook:WNL wil met Eva Jinek-reclame ‘beste concurrent Vara’ worden
Lees ook:Zendtijdverkiezingen: wie verdient de meeste zendtijd?
Lees ook:Campagne Omroep WNL voor ‘beter Nederland’ betaald met ledeninkomsten