Minister Plasterk (Media) voelt er niets voor om nachtelijke reclame- spotjes voor seksdating op de commerciële zenders te verbieden. Dat zei hij maandag, zo meldt de Volkskrant, in een Kameroverleg over de mediabegroting 2008, in antwoord op een motie van de Christenunie. Parlementariër Arie Slob van de Christenunie vindt de teledatingprogramma's 'smakeloos' en niet passen in het streven van het kabinet om de seksualisering van de samenleving tegen te gaan. Volgens verschillende
politieke partijen berusten de 06-datingreclames op soortgelijke
'misleiding' als de onlangs verboden belspelletjes en gaat het ook hier
om 'geld uit de zak kloppen' van de argeloze kijker.
Plasterk zei de
zorg over de erotische spotjes (waarin vooral vrouwen suggereren dat ze
in zijn voor afspraakjes) te delen, maar voelt zich niet geroepen daar
wetgeving tegenin te brengen. Hij verwees naar de Reclamecodecommissie.
'Iedereen die klachten heeft, kan daar terecht'. Slob wil verder dat
kabelbedrijven 'schone pakketten' met extra (digitale) tv-zenders gaan
aanbieden, aldus de Volkskrant. 'Nu is het zo dat als je iets extra's wil, je er porno bij
krijgt.'
Lees ook:Erotische reclame op tv: kamer wil ‘telemisleiding’ aanpakken
Lees ook:CDA, ChristenUnie willen reclameboycot van De Gouden Kooi
Lees ook:ChristenUnie wil campagne tegen meeroken kinderen
Lees ook:Amsterdamse KamaSutra binnenkort in Rai meldt affiche
Lees ook:Minister tovert wit konijn uit hoge Britse begrotingshoed (inhaakreclame FT)
Bij gebrek aan een contactformulier maar even onder dit bruisende artikel:
tip: nieuwe reclame neemt headhunting serieus
http://www.bizz.nl/2244-video-reclame-neemt-headhunting-serieus.html
@Erik: Lijkt Overtoom wel, zo snel. Staat er al op, bij Adfoblog van Adformatie. Daarna gaat-ie er bij mij op. Mijn contactgegevens mbt Reclamewereld.blog.nl zijn bereikbaar via Colofon & Missie, by the way (mvg en dank).