Internetverzekeraar Ditzo gaat door met controversiële abri-reclame

Ondanks Achmea's gedreig met juridische stappen wegens schending van het merkenrecht van enkele van haar verzeraars zoals Centraal Beheer en FBTO gaat de nieuwe internetverzekeraar Ditzo van Fortis door met bijgaande omstreden abri-campagne. Dat meldt Bizz.nl. Met plagen dus, beetje onrust stoken om zo meer (redactionele) aandacht te krijgen. Vorige week dook de naam Datzo -later overgeplakt met ''Tijd voor Ditzo.nl''- op abri's, in de huisstijl van concurrerende verzekeraars, niet alleen Achmea's, ook van Ohra. Op de site datzo.nl werd een -vind ik- wat kinderachtige persiflage gemaakt op een verzekeraar met overbodige polissen, zoals een bananenschil- of een melk over de datum-verzekering. Ditzo-baas Ronald van Lier zegt er niet op uit te zijn om het merk van Achmea te kopiëren. ''Integendeel, we willen juist laten zien dat we anders zijn, met een knipoog.'' De campagne is gestart in een periode dat mensen vrij zijn om van verzekeraar te wisselen voor volgend jaar.

Lees ook:Vergelijkende reclame Ditzo: Ohra, CB, ANWB, Univé, Proteq e.a.
Lees ook:BNN-dj’s geven verzekeraar Ditzo prijs ‘meest irritante radiospotje’
Lees ook:Zó maakt Ditzo reclame voor schade melden via WhatsApp
Lees ook:Emoji-reclame voor WhatsApp-contact met Ditzo
Lees ook:Ditzo kondigt nieuwe ‘Prepaid Pechhulp’ aan in advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.