BNN-dj’s geven verzekeraar Ditzo prijs ‘meest irritante radiospotje’

BNN-dj’s
Coen Swijnenberg en Sander Lantinga hebben de prijs voor de meest
irritante radio- commercial uitgereikt aan verzekeraar Ditzo. Het Houten
Reclameblok
, werd voor de tweede keer uitgereikt. De luisteraars van
3Fm konden stemmen via de site van De Coen en Sander Show, waar de commercials van reclamebureau BeyenMeyer ook te beluisteren zijn, aldus MediaNed. De dj's hopen dat de dubieuze prijs adverteerders en reclamebureaus er toe aanzet om de kwaliteit van radiospots te verbeteren. Maar Ditzo zelf zegt tevreden te zijn over de respons.Duizenden luisteraars stemden afgelopen week op de tien
genomineerden: het gefluister van Bizner, ‘Klik, Klik, Klik’ van Canon,
het ‘sterretje in de voorruit’ van Carglass, niet ‘Datzo’ maar ‘Ditzo’,
Heras bedrijfsbeveiliging, Fleur van de ING met haar advies,  ITs
verlaagt de prijzen, ‘Merel en Wouter’ van de LOI, Schouten en Nelissen
met hun irritante deuntje en de kakkers van Suzuki.

In de winnende en volgens de BNN-luisteraars bloedirritante commercial van Ditzo wordt het verhaal van een man over
zijn verzekering continu onderbroken door iemand die hard ‘Datzo’
roept. Peter Hoitinga, hoofd Marketing en Sales bij Ditzo is toch wel
vereerd dat zijn bedrijf de prijs heeft gewonnen, aldus MediaNed. ‘Het is dubbel. Aan
de ene kant spreekt de luisteraar van de Coen en Sander Show een
keihard oordeel uit, maar aan de andere kant weten we dat de commercial
werkt: onze naam wordt onthouden. En dat merken wij ook, want veel
mensen weten Ditzo inmiddels goed te vinden.

Om de luisteraars tegemoet te komen heeft Ditzo besloten dat de
luisteraars van de Coen en Sander Show mogen bepalen hoe de reclame van
Ditzo dan wel moet worden. Van het leukste idee wordt dan daadwerkelijk
een reclame gemaakt.

De Coen en Sander show is maandag tot en met donderdag van 16.00 uur
tot 19.00 uur beluisteren en op vrijdag van 16.00 uur tot 18.00 uur op
3FM.

Lees ook:Na Loden Leeuw nu ‘Houten Reclameblok’ voor irritantste radiospot
Lees ook:Internetverzekeraar Ditzo gaat door met controversiële abri-reclame
Lees ook:Vergelijkende reclame Ditzo: Ohra, CB, ANWB, Univé, Proteq e.a.
Lees ook:Jongeren vinden Apple coolste merk, na Converse en Wii
Lees ook:WNF met Carice van Houten winnaar beste radiospot april

2 reacties op “BNN-dj’s geven verzekeraar Ditzo prijs ‘meest irritante radiospotje’

  1. silla

    ‘Het is dubbel. Aan de ene kant spreekt de luisteraar van de Coen en Sander Show een keihard oordeel uit, maar aan de andere kant weten we dat de commercial werkt: onze naam wordt onthouden. En dat merken wij ook, want veel mensen weten Datzo inmiddels goed te vinden.’

    Ehm… hij bedoelt waarschijnlijk DITzo?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.