Minister tovert wit konijn uit hoge Britse begrotingshoed (inhaakreclame FT)

De Volkskrant maakte slim reclame met onderwijs/media/cultuur-minister Ronald Plasterk, die een exemplaar van de nieuwe dagelijkse bijlage ’2′ toonde. Plasterk had daar later spijt van, liet hij weten. In Engeland verscheen de Financial Times met bijgaande inhaker n.a.v. de aanstaande publicatie van de Britse begroting. Alistair Darling, de Britse Wouter Bos (de minister van Financiën heet daar Chancellor of the Exchequer), tovert een wit konijntje tevoorschijn uit de hoge hoed. In plaats van het -daar- bekende rode leren koffertje. Zo promoot deze minister met het konijnwitte haar een begrotingsspecial van de FT. En niemand die erover klaagde… De ”Can he perform a miracle?”-inhaker is gemaakt door reclamebureau DDB London.

Lees ook:Reclamebureaus willen meepraten over toekomst persmedia – en terecht
Lees ook:Kraandrijver creëert Newton-pendule na happen in KitKat
Lees ook:Seksreclame op commerciële tv-zenders mag blijven van Plasterk
Lees ook:Regionale omroep adverteert met noodkreet voor minister Plasterk
Lees ook:Heel knap bedacht: openschuivende advertentie IKEA in tijdschrift

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.