Traditiegetrouw reikt Tros Radar deze maand weer de Loden Leeuw uit: de prijs voor de meest irritante reclame van het jaar. Tien commercials van BN’ers zijn genomineerd, maar welke twee het allerergst zijn bepaalt de kijker. Kies de commercial en de BN’er die jij het meest irritant vindt. De vijf BN’ers die op gaan voor een Loden Leeuw dit jaar zijn Ronald Koeman (adverteerder Hak), Bram Mosczkowicz (Robijn), Maarten van der Weijden (Menzis), Sylvie Meis (Hunkemoller) en Ali B (T-Mobile). Daaronder dus volgens mij weer enkele leuke, dus eerder Gouden Loeki-kandidaten. Dus volgens mij (deels) weer persoonlijk geselecteerd door de Tros Radar-presentator, de zure Antoinette Hertsenberg. In de minder populaire categorie van Irritante Reclame belandden ook 5 spotjes op de shortlist: Dubbelfriss (Meisje valt voor jongen), Bonprix (Vechtende tweeling), Vanish Oxi Action (Nagesynchroniseerde mamma), Yoki (boerende kat) en VW (het leuke blaffende hondje, ook een kanshebber voor een Gouden Loeki mijns inziens). Volgens mij beseft Tros Radar niet dat irritatie ook ontstaat als je de commercials te vaak ziet. Moet je die spotjes zelf niet voor willen ‘straffen.’ HIER kun je dus stemmen. Tevens kun je hier de winnaars van voorgaande jaren bekijken. Om meer stemmers te trekken maak je kans op een tablet of een digitale spiegelreflexcamera als je mee doet.
Lees ook:Tros/Radar vraagt inzendingen voor Loden Leeuw 2012
Lees ook:Loden Leeuw: de tien commercials die meedingen naar Tros-”prijs”
Lees ook:Loden Leeuw: 12 ‘meest irritante spotjes’ in voorselectie Tros Radar
Lees ook:Suggesties? Tros Radar: vanavond aandacht voor Loden Leeuw
Lees ook:Nomineren voor de Loden Leeuwen 2014 gestart