Tros/Radar vraagt inzendingen voor Loden Leeuw 2012

De Gouden Loeki voor tv-commercials van de STER vind ik dus een veel leukere en nuttigere reclameprijs. Beloon het goede, dat stimuleert het goede in de reclame, is mijn gedachte, uh, hoop. Een afzeikcompetitie als de Loden Leeuw  vind ik een stuk minder, en Tros Radar hypocriet, want ze vangen mooi geld dankzij alle spotjes. Maar slechte danwel irritante commercials aan de kaak stellen mag natuurlijk altijd en kan ook enig nut hebben. Dus maak ik al vanaf het begin van de LL melding van ontwikkelingen in die competitie, het is toch ook een ‘publieksprijs.’  En je kunt weer suggesties doen. Traditiegetrouw reikt Tros/Radar in december dus weer de Loden Leeuw uit; gisteravond meldde presentator Antoinette Hertsenberg dat de shortlist begin die maand wordt gepubliceerd. ”Hiermee ‘belonen’ wij de meest irritante reclames van het jaar. En welke commercials 
daarvoor in aanmerking komen, dat bepaalt u!,” zegt de Tros. Op haar site kun je dus vanaf nu via een formulier suggesties indienen. Radar maakt een shortlist gebaseerd op al je suggesties (en stoppen daar volgens mij altijd zelf enkele bij, maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen). ”Wie weet zit die van u eind dit jaar bij de nominaties voor de Loden Leeuw 2012.” De Loden Leeuw heeft twee categorieën: Meest Irritante Commercial en Meest Irritante Bekende Nederlander in een Commercial. ”Kortom, laat geen kostbare irritaties verloren gaan en vul het formulier in!” Aldus Tros Radar dan ;-)

Zie de uitslag van de Loden Leeuw-competitie van 2011 hier op de site van Reclamewereld.

[PS]

Lees ook:Suggesties? Tros Radar: vanavond aandacht voor Loden Leeuw
Lees ook:Loden Leeuw: 12 ‘meest irritante spotjes’ in voorselectie Tros Radar
Lees ook:Tros Radar vraagt suggesties voor Loden Leeuwen 2010
Lees ook:Gordon, Mulder, Klok, Paulusma, Bloemen dingen naar Loden Leeuw
Lees ook:Arie Koomen, Edwin Evers en Tineke Schouten bij nominaties Loden Leeuw 2010

4 reacties op “Tros/Radar vraagt inzendingen voor Loden Leeuw 2012

  1. Thomas R.

    gewoon al het werk van leukwerkt, alfred en beyenmeyer insturen?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Patrick

      hihi, true… true…

        /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Patrick Uit welke commercial is dat ook alweer, true… true? Budweiser?

      /   Beantwoorden  / 
  3. Joep Paulissen

    ik nomineer het gehele programma van Tros Radar als de meest irritante reclame en de meest irritante BN-er is Antoinette Hertsenberg zelf.
    Wat een hypocriet klotenprogramma zeg!!!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

Current ye@r *