Loden Leeuw: de tien commercials die meedingen naar Tros-”prijs”

Ook de Loden Leeuw van de Tros, tegen- hanger van de STER's Gouden Loeki, komt er weer aan. Aan welke commercial ergert u zich, wanneer zapt u gauw weg naar een ander kanaal? De prijs voor de meest irritante reclame van het jaar is de bekende Loden Leeuw. Wordt in twee categorieën uitgereikt: de Meest irritante spotjes en de Meest irritante Bekende Nederlander in een commercial. De BN-ers kwamen eerst, nu de irritante commercials waarop mag worden gestemd. BCC (aan- trekkelijke bezorger), Spa (irritante man), Libresse (giechelende vrouwen), Centraal Beheer (ambulancebroeders), Cillit Bang (tegen  't dagelijks vuil), Nr 1888 (nummer info met rakket en rock), Axe (boom chicka wah wah), Mediamarkt (uitverkoop, zijn ze gèk), LOI (Leidse bal Wouter) en Peijnen- burg (schoothondjes/koffieleutjes). STEMMEN KAN HIER (zijn ook te zien). Vorig jaar, toen Cif (huisvrouw/dochter/bad) won, werden op beide verkiezingen in totaal  80.000 stemmen uitgebracht, claimt de Tros. De uitslagen voor 2007 worden in de Tros Radar-uitzending van maandag 14 januari bekendgemaakt.

Lees ook:WIE van 10 irritante BN-ers in commercials krijgt de Loden Leeuw?
Lees ook:ReclameWereld.blog-lezer geeft Loden Leeuw aan Hennie Huisman
Lees ook:Bezoekers Reclamewereld: Loden Leeuw voor Johan Derksen
Lees ook:Laatste stemkans Loden Leeuw: BN-ers Boomsma, Derksen, Holland, Kranenborg, Sluiter. En Amstel, Hellema, KFC, Plus, Zalando
Lees ook:Tros/Radar vraagt inzendingen voor Loden Leeuw 2012

9 reacties op “Loden Leeuw: de tien commercials die meedingen naar Tros-”prijs”

  1. Jan W.

    Een raar lijstje. Er staan een paar aardige bij, zoals van die ambulancebroeders. Waarom zou die iemand storen, is gewoon lachen? LOI is wel verschrikkelijk dat zal iedereen wel eens zijn.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Eens, ik weet niet wie die lijstjes van tien samenstelt uit al die commercials. Waarschijnlijk Antoinette Hertsenberg, die niet bekend staat om haar liefde voor reclame. Jammer. Verder biedt Tros Radar veel goeds, vind ik.
    Bij de commerciële omroep zou zo’n programma nooit te zien zijn met al die kritiek op bedrijven (en adverteerders). En die STER van de Gouden Loeki ondertussen maar hard proberen spotjes te werven rondom Tros-programma’s…

      /   Beantwoorden  / 
  3. wes

    Misselijkmakend die verkiezing,
    en dan niet eens zozeer de verkiezing opzich, maar vrijwel iedere reclame die genomineerd is, alsmede de BN’ers die opgaan voor de Persoonlijkheidsprijs in de categorie “Meest irritant reclame-gezicht”, zijn op de 1e plaats kwaliteitscommercials en heeft het er op de 2e plaats veel van weg dat er weinig invloed is geweest van het publiek om tot deze lijst te komen.

    De reclame van de ambulanciers was een aantal weken nog, tot op het laatste moment, in de race voor een Gouden Loeki, maar heeft het op het nippertje niet gered doordat er iets te weinig ge-SMS’t was door het publiek!
    Werkelijk een aanfluiting deze verkiezing.

      /   Beantwoorden  / 
  4. limkje de jong

    De reclame van Spa Reine met die man die op
    zijn vrouw staat te wachten omdat ze 20 jaar getrouwd zijn en die haar dan ontzettend zit te beledigen waarna hij een glas Spa in z’n gezicht krijgt gegooid vind ik zo ontzettend grappig!
    Voor mij de grappigste reclame van dit moment.
    Dat verbouwereerde gezicht van die vent!!!!!

      /   Beantwoorden  / 
  5. diessen

    er is EEN reclame die ONTZETTEND ergerlijk is en dat is die met de kinderen die vlekken in de was maken en dan een moeder die ze eruit krijgt dat doet niemand haar na……., en kinderen in de spotlight zetten die zoiets doen is ook ergerlijk….net of het leuk is, nou echt nie

      /   Beantwoorden  / 
  6. diessen

    nou en op die stomme reclame kan je dus niet stemmen want die is niet genomineerd, onvoorstelbaar

      /   Beantwoorden  / 
  7. Michael van Os

    @Limkje: die is misschien voor een Gouden Loeki genomineerd, kun je zelf op stemmen! Ik vind het ook erg leuk.
    @Diessen: Tja, niets aan te doen, de Tros Radar-redactie beslist in dit geval. Maar je afkeer doen blijken, zoals in dit geval, kan natuurlijk nooit kwaad.

      /   Beantwoorden  / 
  8. ad timmers

    er zou ook eens beter gelet moeten worden op de radio reclame. oa. bij rtvnh , waar veel, heel veel toyota langs komt en de vreselijke irritante renault reclame.het is totaal smakeloos.je krijgt de zenuwen ervan.gelukkig zit er een knop aan mijn radio.

      /   Beantwoorden  / 
  9. Fred Combrink

    wat ik bij mora ontzettend irritant vondt is aan het eind dat ze met haar dochter staat te mummelen
    ze denken zeker dat het grappig is praten met je lippen op elkaar ze is Jeff Durham niet maar de dochter lijkt wel op achmed the dead terrorist ha ha

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.