Albert Heijn, Coca-Cola, PB 51, Telfort en Rijksoverheid vijf finalisten Radio Advertising Awards

RAB radio plaatjeDe vijf finalisten die meedingen naar de beste radiocommercial van het jaar, volgens het Nederlands publiek, zijn bekend.  Vanaf vandaag kan er door het publiek, door jou dus, gestemd worden via site De Beste Radiocommercial, waar ze uiteraard te horen zijn, meldt een persbericht. Dinsdag 11 juni is de uitreiking van de Radio Advertising Awards in poptempel Paradiso. De vijf zijn: Albert Heijn/Hmmm ijsjes (reclamebureau TBWA\Neboko),  Coca-Cola/Holidays are coming (Sky Radio), Postbus 51/Goede tijden, slechte tijden (reclamebureau N=5),  Telfort/TV in elke ruimte (ook N=5) en Rijksoverheid/Kindermishandeling stopt nooit vanzelf (Y&R).  Meer over de prijs en achtergrond van de door kenniscentrum RAB (Radio Advies Bureau) georganiseerde competitie in de overlees.

Opzet publieksprijs
Elke maand organiseert onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel in opdracht van RAB de radiocommercial van de maand verkiezing waarin 20 radiocommercials worden beoordeeld. De totale steekproef, ruim 600 consumenten, is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. Alle maandwinnaars gaan door naar een volgende ronde wRAB radio awards logoaarin de commercials opnieuw worden beoordeeld volgens dezelfde systematiek als de maandwinnaars. De vijf beste radiocommercials ontvangen een nominatie en via stemmen wordt de uiteindelijke winnaar bepaald.

Tijdens de feestelijke uitreiking schakelt de Paradiso-zaal met de studio van 538 en zal Ruud de Wild in zijn programma live het verlossende woord geven en de winnaar bekend maken.

RAB Radiocampagne “De radio zoekt stemmen”
Op alle belangrijke radiostations zullen vanaf morgen twee weken lang radiocommercials te horen zijn om de Nederlander aan te zetten tot stemmen op www.debesteradiocommercial.nl. Nina Verhaag en Joska van de Akker ontwikkelden het concept in 2011 tijdens de Jonge Honden RAB radio pitch.

In de commercials reageert Nederland massaal op de oproep voor stemmen. Echter er is een misverstand, want het gaat niet om de beste spreekstem maar om te stemmen op de beste radiocommercial van 2013. Er worden verschillende versies ingezet die gericht zijn op diverse doelgroepen, jongeren, easy listeners en de zakelijke doelgroep. De commercials zijn opgenomen door studio FC Walvisch.

Op 11 juni worden de Radio Advertising Awards uitgereikt. Naast deze publieksprijs worden er ook prijzen uitgereikt door de vakjury voor de profit en non-profit sector, de beste inhaker en worden de radioadverteerder en radioplanner van het jaar bekendgemaakt.

————————————————————————————————
Het RAB (Radio Advies Bureau) is hét kenniscentrum voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium. RAB treedt op als vertegenwoordiger van de landelijke en regionale publieke en commerciële radiostations en stimuleert met deze bundeling van krachten de ontwikkeling van het vakgebied radio. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

Aldus het persbericht van vandaag.

Lees ook:WNF met Carice van Houten winnaar beste radiospot april
Lees ook:Radiospot ‘Herplaatsen’ Tempo-Team winnaar maand mei
Lees ook:Vier radiocommercials op voor nieuwe ‘RAB Publieksprijs’
Lees ook:Unox opnieuw winnaar beste radiospot van de maand (maart)
Lees ook:Pearle´s ´Rode ogen´ winnaar beste radiospotje van januari

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.