Tien actuele advertenties dingen naar Telegraafprijs voor Wakkere Inhaker 2011

Wie wordt de opvolger van Heineken-inhaker Bertje, het was geweldig? De WK-advertentie was winnaar van De Telegraaf’s Wakkere Inhaker-prijs 2010 was dat. Inmiddels zijn de tien nominaties voor 2011 bekend waaruit het lezerspubliek van het dagblad de winnaar moeten kiezen.  De tien zijn, zo meldt vaksite Adformatie: Fonds Gehandicapten Aanmoediging Special Olympics (reclamebureau onbekend), Kruidvat Prinsjesdag (BeyenMeijer), Lidl Winnaar Beste Groente & Fruit (Lidl zelf), Ikea Beste Woonwinkelketen (reclamebureau Lemz), Hema Winnaar Retail Jaarprijs (Doom + Dickson), Dirk Bezoek Rutte aan Obama (XXS), Aldi Kerst (Roorda Reclame), Plus Kerst (LeukWerkt Worldwide), Jumbo Winnaar Beste Supermarkt (VVO2Retailcommunicatie) en Gall & Gall Oud & Nieuw (Doom +Dickson). Verschillende uitingen -opvallend bijna allemaal retailers- zijn al eens op Reclamewereld te zien geweest. Op woensdag 29 februari wordt de winnaar bekend gemaakt van de Wakkere Inhaker 2011.

In 2010 onderzocht De Telegraaf alle inhakers op het WK voetbal en de Olympische Spelen. Heineken kwam toen als winnaar uit de bus. In 2011 zijn alle inhaakadvertenties aan ‘duizenden respondenten’ voorgelegd en die hebben tien advertenties genomineerd. In 2011 is op verschillende moment ingehaakt, zoals Valentijnsdag, Koninginnedag, Prinsjesdag en Kerst. Maar ook op gebeurtenissen als een beroerde huizenmarkt, het huwelijk van Prins William en Kate en de baby van Doutzen Kroes. Zo meldt Adformatie.

De winnaar wordt op 29 februari bekend gemaakt en krijgt een gratis plaatsing in De Telegraaf en uiteraard de eer van de beste Wakkere Inhaker 2011. De tien nominaties zijn allemaal op de site van Adformatie te zien.

Herman Bos, Marketing Director van Telegraaf Media Nederland: ‘Naast het feit dat onze lezers en bezoekers inhakers ontzettend leuk vinden willen we adverteerders en bureaus inzicht geven in de effecten van inhaken omdat deze advertenties vaak beter worden herinnerd, hoger worden gewaardeerd en effectiever zijn dan gewone advertenties. De ervaring leert dat bureaus enorm creatief zijn op dit terrein.’
In het sportjaar 2012 worden, net als in 2010, wederom alle advertenties onderzocht die inhaken op de sportevenementen, waaronder uiteraard het EK Voetbal en de Olympische Spelen. Aldus nog steeds Adformatie.

PS Jammer dat De Telegraaf Reclamewereld geen nieuws over de prijs opstuurt. Terwijl we toch veel, zo niet erg veel aandacht aan hun inhakers besteden. En nota bene ook aan DT’s winnaar van 2010.

PPS Het is mij niet duidelijk of ‘het publiek’ nog een keer moet stemmen op de tien of dat de volgorde van de tien, met winnaar dus, al bekend is bij De Telegraaf.

 

Lees ook:Kruidvat verslaat Dirk en krijgt Wakkere Inhaker 2011-prijs
Lees ook:Aantal inzendingen voor Dagbladgoud-reclameprijs stabiel gebleven
Lees ook:Meer inzendingen voor reclameprijs Dagbladgoud
Lees ook:Onderzoek: Inhaakadvertenties hoger gewaardeerd, vaker gelezen
Lees ook:Dirk en WWF winnen publieksreclameprijs ‘Dagbladgoud 2008′

0 reacties op “Tien actuele advertenties dingen naar Telegraafprijs voor Wakkere Inhaker 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.