Dirk en WWF winnen publieksreclameprijs ‘Dagbladgoud 2008′

Nederlandse krantenlezers hebben bijgaande actuele dagbladinhakers allebei de publieksprijs Dagbladgoud 2008 toegekend – ze werden als beste dagbladadvertenties van het afgelopen jaar beoordeeld. De boodschap is duidelijk van Dirk van den Broek, gemaakt door reclamebureau XXS, haakt in op Prinsjesdag en won in de categorie profit (prima keuze van het publiek); Bedankt, man van het World Wildlife Fund/Wereld Natuur Fonds heeft moederdag als onderwerp en won in de categorie non-profit. Deze uiting werd gemaakt door het interne reclamebureau van het WWF (helemaal onderaan staat: ”Maak alle moeders morgen blij met een donateurschap”, plus de url. Tja, wat erg makkelijk, zo’n uiting. In de week van 2 maart hebben 52.000 lezers via een site hun stem uitgebracht (ze konden wel een prijsje winnen). De competitie werd georganiseerd door het Cebuco namens de Nederlandse dagbladen. De lezers moesten kiezen uit een shortlist van tien advertenties, die opnieuw te zien waren in de kranten.

Olaf Croon (directeur Cebuco) in een persbericht vandaag: “De kwaliteit van de inzendingen was dit jaar weer hoger dan voorgaande jaren. We merken dat bureaus en adverteerders zelf kritischer zijn geworden; we hebben weinig slechte inzendingen gezien. Dat beide Dagbladgoud-winnaars, Dirk met “Prinsjesdag” en Wereld Natuur Fonds met “Bedankt, mam!” inhakers zijn, geeft aan dat de lezers ook actualiteit bij advertenties waarderen.”

Dagbladgoud bestaat uit een publieksprijs en een vakprijs. De vakjury, die dit jaar bestond uit voorzitter Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie), Nico Hilhorst (directeur M2Media & More), Marcel Hartog (creative director Publicis), Dylan de Backer (creative director DDB Amsterdam), Sander Fauth (manager Media Communicatie KPN), Maureen Snertring (manager Marketing Communicatie Sony Ericsson) en Tom Tempelman (directeur NRp Dagbladen en voorzitter Cebuco Bestuur), koos eerder al uit alle inzendingen “Moederdag” van Volkswagen tot winnaar van Vakgoud 2008.

Lees ook:Publiek kan weer stemmen op beste dagbladadvertentie 09
Lees ook:Publiek kiest advertenties Dirk van den Broek en Pink Ribbon als winnaars Dagbladgoud 2010
Lees ook:Meer inzendingen voor reclameprijs Dagbladgoud
Lees ook:Van Dirk tot VW: Vakjury Dagbladgoud 08 nomineert zeven advertenties
Lees ook:Goeiemoggel Nepderland van KPN wint reclameprijs Dagbladgoud

0 reacties op “Dirk en WWF winnen publieksreclameprijs ‘Dagbladgoud 2008′

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.