Bertje!-advertentie Heineken wint WK-inhaakwedstrijd publiek

WK Bertje TelegraafwedstrijdDe Bertje!-inhaakadvertentie van Heineken heeft de WK-inhaakwedstrijd van De Telegraaf gewonnen, blijkt uit het dagblad van vandaag. Op de tweede plaats eindigde ING, op de derde Bavaria, gevolgd door Amstel 4e en Jupiler 5e. Een groot succes voor biermerken dus. Lezers van dat dagblad kon alleen kiezen uit de in die krant geplaatste tientallen inhakers, dus campagnes in andere dagbladen of media werden buiten beschouwing gelaten. ”De advertenties werden beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK,” aldus DT. Winnaar Bertje! Het was geweldig is HIER bij Reclamewereld beter te zien. Zilver ging naar ING (HIER te zien) met de tekst Gevochten als leeuwen en spelers & Staf bedankt, Brons naar Oranje bedankt. En octopus Paul ook van Bavaria (KLIK). Nr 4 Amstel was de inhaker met de kroegentocht (KLIK) en 5de die van Jupiler, met de tekst Pakken jullie de beker, zorgen wij voor de rest (KLIK). Hoera, alle winnaars hebben ook op dit blog gestaan. Of ik ook zo hebben gestemd? Nee, zeker niet, maar de winnaar is wel heel prima. Toelichting winnaar, de nummers 6 t/m 10, en meer informatie over het lezersonderzoek is bij De Telegraaf te vinden en op LEES VERDER. WK Bert geweldig nieuw scherpBiermerken scoren goed
Met uitzondering van ING bestaat de top 5 volledig uit biermerken, constateert ook De Telegraaf. Naast Heineken en Bavaria, scoren Amstel en Jupiler goed met respectievelijk de vierde en vijfde plaats. Vooral advertenties rondom de finale zijn goed gewaardeerd. De volledige top 5 bestaat uit inhakers die een dag voor of na de finale zijn geplaatst. De winnende advertentie van Heineken kreeg een gemiddelde waardering van 7,7. Annelotte Palthe en Bart Bosma van Heineken Nederland: “We zijn ontzettend trots dat we tot beste inhaker van het WK zijn verkozen! Graag willen we iedereen die op ons gestemd heeft bedanken.”
De top 10 bestaat verder uit advertenties van NOC*NSF, Rexona, TNT Post, Dirk van den Broek en de KNVB.

Langlopende campagnes meest herkenbaar
De Telegraaf lezers vinden de inhaakadvertentie van Heineken heel herkenbaar. Van alle gemeten inhakers werd deze dan ook het meest herinnerd. Met een leuk woordgrapje speelt de advertentie goed in op de actualiteit. Bovendien wordt subtiel een link gelegd met een andere succesvolle campagne van het merk. De advertentie wekt mede daardoor veel sympathie op. Ook de advertenties van ING scoren goed, waarbij de advertentie van 12 juli het hoogst is geëindigd. Deze hoge score is vooral te danken aan de herkenbaarheid, maar ook de actualiteit en de manier van inhaken werden gewaardeerd door de Telegraaf lezers.

De vijf winnende advertenties zijn samen met de 74 best gewaardeerde inhakers te zien op de uitslagpagina’s in De Telegraaf van zaterdag 17 juli.

Uitslag WK inhaakwedstrijd Telegraaf:

1. Heineken
2. ING
3. Bavaria
4. Amstel Bier
5. Jupiler
6. NOC*NSF
7. Rexona
8. TNT Post
9. Dirk van de Broek
10. KNVB

Reclameherkenning, Merkcommunicatie, waardering en mate van inhaken:

Reclameherkenning:

1. ING
2. Heineken
3. NEM

Merkcommunicatie:

1. Heineken
2. ING
3. Bavaria

Waardering:

1. Heineken
2. Bavaria
3. ING

Wakkere Inhaker:

1. Bavaria
2. Heineken
3. KNVB

Lees ook:Heinekens EK-inhaker Trom-Pet/BeerTender favoriet Telegraaflezers
Lees ook:Driekoningen: Behalve Warsteiner haakten ook Grolsch en Heineken in
Lees ook:Onderzoek: Inhaakadvertenties hoger gewaardeerd, vaker gelezen
Lees ook:Randstad ‘succesvolste’ inhaker OS Londen (in TMG-media)
Lees ook:Tien actuele advertenties dingen naar Telegraafprijs voor Wakkere Inhaker 2011

0 reacties op “Bertje!-advertentie Heineken wint WK-inhaakwedstrijd publiek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.