Robijn scoort Effie Goud op ’24 uur van de Reclame’ BVA/VEA

De mensen achter Unilever’s wasmiddel Robijn en hun reclamebureau UbachsWisbrun /JWT gingen gingen gisteravond, aangemoedigd door de Robijn/zwart-ster Jules Deelder, met de enige gouden Effie naar huis voor de case ‘Want wat mooi is, moet mooi blijven.’ Er werd geen Grand Effie (vorig jaar AH) uitgereikt in de Amsterdamse disco Escape, waar de uitreiking plaatsvond in het kader van het BVA/VEA-evenement ‘24 uur van de reclame.’ Nieuwsuur, het programma van de Publieke Omroep, wijdde gisteravond nog een prima item aan het door RTL gesponsorde, en door RTL’s Sandra Schuurman goed gepresenteerde, reclamefestijn.  ‘Een echte merkcase voor in de schoolboeken’, zo noemde de jury onder leiding van voormalig staatssecretaris van EZ Frank Heemskerk (Royal Haskoning) de gouden Effiecase van Robijn. Bij de bureaus vielen DDB en FHV BBDO als enige tweemaal in de prijzen. DDB won twee keer zilver ( voor werk voor Inshared en NS Reizigers), FHV BBDO won zilver (Lay’s) en brons. De jury deelde vier keer zilver en tien keer brons uit, wat vergezeld ging met de opmerking dat het niveau van de inzendingen zeker nog beter kan. Vorig jaar is er ook maar één Gouden Effie vergeven.”Likeability van een campagne is niet genoeg voor een Effie,” vatte jurylid Mary Hoogerbrugge samen. Een ander jurylid, Jenny Elissen, over de ingezonden cases dit jaar: ”Ik zag veel zevens, maar te weinig achten.”
Tabel met dank aan Adformatie:

Effie Zilver was er voor:
de donorcampagne van het Min. VWS – KesselsKramer/Noise,
NS Reizigers (OV Chipkaart. Ga ook om) – Van Wanten Etcetera,
Inshared (We all benefit) – DDB, Nobla\
Lay’s/PepsiCo (Maak de smaak) – FHV BBDO, Red Urban

Brons ging naar:
Bavaria (Alcoholvrij) – Selmore
Zwitsal (Go baby) – LBi Lost Boys
DPC i.s.m. Min van Infrastructuur & Milieu (Goochem het Gordeldier) – Roorda
Jumbo Supermarkten (Hallo Jumbo) – FHV BBDO, VVO² retailcommunicatie
Pickwick/Sara Lee (Dutch Tea Blend) – Only
Lexus/Louwman & Parqui (Tergend dichtbij) – Launched
Nederlandse Hartstichting (6 minuten) – Publicis
Beslist.nl (Prijsvergelijken wordt webwinkelshoppen) – Eigen Fabrikaat, Wise
Crackers
Vodafone (The Voice of Holland) – OMD, Talpa Media, RTL
Zalando (Schoenen en fashion online) – Helder Marketing & Communicatie, Jung von Matt/Fleet

 

Op de foto vertegenwoordiger van Ubachs Wisbrun/JWT (links) en opdrachtgever Unilever (rechts)

Foto credit: Photonic.

 

Lees ook:Drie Gouden Effies gewonnen door bureaus/adverteerders
Lees ook:Gouden Effies voor effectieve reclame naar Hema en Maandag
Lees ook:Reclameprijzen: Grand Effie voor AH, VW Rijbewijs Goud
Lees ook:Afvallen met Jumbo’s versgebakken croissants maar niet heus
Lees ook:Effie Awards: minder inzendingen maar kwaliteit ‘hoog’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.