Gouden Effies voor effectieve reclame naar Hema en Maandag

Ze zijn weer uitgereikt, gisteravond, de Effies. Dat is een prijs voor bewezen effectieve reclame, en daarmee de belangrijkste reclame/communicatieprijs van Nederland. Het hoogst haalbare, een Gouden Effie, ging gisteravond in het Amsterdamse Tuschinksky naar de campagnes van de Hema en Maandag, e en personeelsbemiddelaar (vh Sargas geheten). Ze werden gemaakt door de reclamebureaus Doom & Dickson en Dawn. Van hoofdsponsor STER krijgen Hema en Maandag elk 25.000 euro aan gratis zendtijd. Het was de 26ste keer dat deze prijzen werd uitgereikt. Een Zilveren Effie ging naar de Pleegouders campagne van SIRE (bureau o.m. DDB Amsterdam), Bol.com (Etcetera) en Interpolis-goed voor je weerstand (Rapp). Drie campagnes kregen brons (Andrelon for men, Ariel en Hertog Jan). De vakjury o.l.v. ANWB baas Guido van Woerkom (en oud communicatie bureaudirecteur) van de ANWB was minder scheutig dit jaar met 8 Effies, vier minder dan vorig jaar. In totaal zijn 37 cases ingezonden (41 in 2008). Het jaarlijkse festijn werd georganiseerd door VEA en BVA, de organisaties van reclamebureaus en van adverteerders. Meer details op site van vakblad Adformatie.

Lees ook:Klene-reclame Gouden Effie, Grand Effie: Unilever, AH en DDB
Lees ook:Reclame-effectiviteit: Euro-prijs naar Adidas en 180
Lees ook:Drie Gouden Effies gewonnen door bureaus/adverteerders
Lees ook:Voor de agenda: ‘De 24 uur van de Reclame’ 15 november
Lees ook:Nieuwe prijzen erbij: Groene Effie, Smart Budget Effie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.