Met hulp van reclame: Verkade Merk van het Jaar 2010

Merk van het Jaar beeldjeHet staat er niet bij in het persbericht, raar eigenlijk, maar mede door de reclamecampagne met de drie meisjes is Verkade door de Nederlandse supermarktklant gekozen als Merk van het Jaar 2010. Het merk, dat de prijs ook al over 2008 won, haakt vandaag in met een dankje-advertentie.Een mooie opsteker zo vlak voor onze 125ste verjaardag. Daar gaat u binnenkort meer over horen. En proeven.” Verkade’s reclamebureau heet Alfred Int. De onderscheiding is bekend gemaakt op de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). Meer over deze competitie, en de andere winnende merken -vast weer mede dankzij hun reclame-uitingen, maar dan in de 7 subcategorieën, in de overlees.

Verkade fav merk meisje oct 10

De Award is in het leven geroepen door de FNLI in samenwerking met EFMI Business School in Leusden en onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux in Dongen, om de waardering van de Nederlandse supermarktklant direct tot uitdrukking te brengen. Zo meldt de site. De merken zijn via een uitgebreid consumentenonderzoek beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit.De ‘FNLI Award Merk van het Jaar’ is dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. De winnaar is het merk dat absoluut de hoogste score voor gemeten merkkracht heeft behaald. Naast Verkade vielen er nog meer merken in de prijzen. Zo hebben Douwe Egberts, Campina, Bolletje en Unox een eervolle vermelding gekregen voor respectievelijk de tweede, derde, vierde en vijfde plaats. De volgende merken hebben het hoogst gescoord in zeven verschillende subcategorieën:

1. Categorie bier: Hertog Jan
2. Categorie non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
3. Categorie snacks, zoetwaren, ontbijtproducten, brood en banket: Verkade
4. Categorie kruidenierswaren overig: Unox
5. Categorie zuivel, kaas en geelvetten: Campina
6. Categorie vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hertog
7. Categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea

De winnaars hebben een bronzen beeldje ontvangen dat de betekenis van een merk symboliseert en dat uitdrukking geeft aan het vermogen een eigen en herkenbaar stempel op de markt te kunnen drukken.

Nieuw dit jaar was de categorie ‘Sterkste stijger van 2007-2010′.  Het merk Smiths, onderdeel van Pepsico International, ontving deze speciale award die voor de gelegenheid gehuld was in een bolletjestrui. De bolletjestrui vertegenwoordigt de snelste klimmer van de afgelopen vier jaar.

Ter gelegenheid van de ‘FNLI Merk van het Jaar Verkiezing’ hebben het EFMI en GfK vandaag de website www.merkvanhetjaar2010.nl gelanceerd. Op de website vindt u een nadere toelichting op het onderzoek en de belangrijkste uitkomsten.

Lees ook:De meisjes bedanken Nederland want Verkade is ‘favoriete merk’
Lees ook:De ‘Meisjes van Verkade’ nu in musical achtig spotje
Lees ook:Kaas van Campina als ‘goede basis’ geïntroduceerd met commercial
Lees ook:Campina maakt met nieuwe webgame/videoshow reclame voor Vifit
Lees ook:Klene-reclame Gouden Effie, Grand Effie: Unilever, AH en DDB

3 reacties op “Met hulp van reclame: Verkade Merk van het Jaar 2010

  1. Ruben de leeuw

    Ik zie toch echt vier meisjes in dat filmpje in plaats van drie, Michael.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Ruben: Heb je hier nieuws te pakken? Eentje dus foetsie, want vandaag maar drie in de krant? ;-) Goed gezien, dank & aangepast.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Ruben de leeuw

    Haha, misschien is er eentje gestikt in zo’n droog koekje? :-)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.