[UPDATE: filmpje hieronder] Absolute Vodka presenteert dinsdag 7 september ‘Lemon Drop‘, a knotsgekke korte film met vooral de Amerikaanse actrice Ali Larter in de hoofdrol. Hierbij alvast de knotsgekke reclametrailer voor die, haha, reclamefilm van het beroemde Zweedse drankmerk. ”When her beloved kittens are mysteriously taken from her, this sweet girl next door will turn sour doing whatever it takes to track them down. With Lemon Drop on the case, sweet never hurt so good.” Ook in de film Martin Kove met muziek van Craft, Holly Golightly, en Powersolo. Voor de regie tekende Traktor, bekend om haar vele succesvolle commercials. Bron: rechtstreeks. Meer info op Absolute Vodka’s Facebookpagina.
Categorie: "Promo"
We Will Rock You: de advertentie over a.s. rockmusicalhit
Gisteren in première gegaan, de rockmusical met alle legendarische Queen-hits en de genodigden gingen uit hun dak. Vanaf vandaag mag het gewone publiek ook gaan naar We Will Rock You, in het Beatrix-theater in Utrecht, meldt een advertentie in de krant, met veel actiefoto’s (van de gen. repetitie?). ”Kaarten al vanaf €25,” staat er, en: ”It’s a kind of magic.” Freddy Mercury zou trots zijn geweest. Aanstaande rockmusicalhit, zette ik in de kop, want een hit moet ‘t nog wel even worden. Was dat al wel in andere landen. In NL zijn John Vooijs, Marjolein Teepen, Charly Luske, Floortje en Pia Douwes te horen. Boeken kan via 09000-1353 (45 cpm) of de site. Meer beeld, incl. video op zustersite Musical.blog.nl.
Gemist gisteren, die 8 historische VW-spots? Zie ze hier!
Wat laat hier aangekondigd, gistermiddag, dat STER-reclameblok gisteravond, om 21.55 uur op Nederland 3, gevuld met in totaal acht historische commercials van Volkswagen, de ene nóg beter (en leuker) dan de ander. Het prachtblok duurde bijna vijf minuten. Dat was mogelijk omdat het wordt uitgezonden in de Themaweek TV Lab, die geheel in het teken staat van vernieuwende, afwijkende en creatieve uitzendingen die worden gemaakt door talentvolle programmamakers. Gemist? Alle spots, gemaakt door DDB Amsterdam, het reclamebureau dat al sinds 1973 voor Volkswagen werkt, zijn via HIER OP EEN SPECIALE VW-SITE TE ZIEN (met meer achtergrondinfo). Met dank aan twitteraar Peter van Leeuwen.
Acht Volkswagen-spots in één blok van vijf minuten op NL3
[UPDATE: ZIE ZE HIER]Vanavond (30/8) wordt ‘t STER-reclameblok van 21.55 uur op NL3 gevuld met in totaal acht historische commercials van Volkswagen. Het blok duurt bijna vijf minuten, meldt vaksite AutomobielManagement. Dit is mogelijk omdat het wordt uitgezonden in de Themaweek TV Lab, die in het teken staat van vernieuwende, afwijkende en creatieve uitzendingen gemaakt door talentvolle programmamakers. Alle spots die het speciale blok zijn opgenomen, onderscheiden zich door de typische Volkswagen-knipoog en zijn gemaakt door DDB Amsterdam, het reclamebureau dat al sinds 1973 voor Volkswagen Nederland werkt. ”Gezien de reclamehistorie van Volkswagen, heeft het
Gucci-trailer voor een spotje (‘t moet niet gekker worden)
”A tale of passion and defiance.” Het moet niet gekker worden met Gucci, dat komt met een trailer -of teaser kun je ook zeggen- voor een commercial. Regisseur Frank Miller maakte een overwegend zwartwitte commercial voor de nieuwe geur ‘Guilty,’ met rolletjes voor Evan Rachel Wood en Chris Evans en een soundtrack van Friendly Fires. Maar die is pas te zien MTV Video Music Awards on 12 september, we moeten het dus doen met deze, uh, veelbelovende trailer. Via CommicsAlliance.
Soft porn in provocerend spotje Agent Provocateur
”Get ‘m off,” gebiedt Betty Sue een man. Wow. Lingeriemerk Agent Provocateur staat altijd voor provocerende of gewoon sexy reclame, zie deze, deze en de Valtentijnsspot. In deze creatie van RSA Films worden de rollen omgedraaid, twee minuten lang. En de man gebruikt door de vrouw in de hoofdrol, met opmerkelijke spooky muziek in de achtergrond, die eerst zegt, haha, dat Agent Provocateur ”de meest erotische lingerie in de wereld” is. Om er dan aan toe te vogen: ”And I use it for my pleasures.” Women’s Libberig dan? Via Adweek.
Snoop Dogg laat truck exploderen in promo Maffia Wars
Rapper Snoop Dogg trad onlangs op in een aparte promotie van de social online game Mafia Wars: hij blies een armored/gewapende truck op midden in de Nevada woestijn in de VS nabij de stad Las Vegas, dat een belangrijke rol speelt in het spel van maker Zynga. Via Ustream telde het aantal live views liefst 2 miljoen, aldus Mashable. Maar de actie werd niet zo op prijs gesteld door de vermoedelijk voor de Nevada verantwoordelijke San Francisco City Hall, dat klaagde over de op te ruimen illegaal gedumpte rotzooi.
Is dat even schrikken, film The Last Exorcism komt eraan
Zit je rustig te kijken naar de populaire Amerikaanse video chat service Chatroulette, word je overvallen door deze viral/internetreclame. Met die leuke meid. Producent Lionsgate maakt aldus reclame voor hun nieuwste film The Last Excorcism, geregisseerd door Daniel Stamm (zie reclametrailer) die 27 augustus in de VS in premiere gaat. Via Mashable.
Shaun White’s reclametrailer Skateboarding Transformation
‘Transformation‘ is een reclametrailer van twee minuten van Ubisoft voor de nieuwe Shaun White Skateboarding game. Opgenomen in Los Angeles, zoals zo vaak, en onderga wat er allemaal gebeurt daar. Knap gemaakt, exciting. Meer informatie zie Facebook/ShaunWhiteGame. Via TIR.
Reclametrailer EA-game ‘Kingdoms of Amalur: Reckoning’
Electronic Arts heeft de reclametrailer gelanceerd voor “Kingdoms of Amalur: Reckoning“, een zo te zien spectaculair spel van Electronic Arts dat de komende herfst verschijnt. “Reckoning” promises to redefine the action-RPG genre with a brutal, fluid combat experience, immersive open-world exploration, a vast narrative and rich character development,” meldt TIR.