Categorie: "Promo"

Van Wolde, Lute en Caron in reclame Net5′s MasterChef

We lusten ze rauw.” De Engelse versie heb ik met veel belangstelling gevolgd, hoewel ik geen kookfanaat ben. Boeiende mensen steeds. Hoop dat het met MasterChef,’ de Nederlandse versie dan, ook lukt, want dat BBC-niveau halen lijkt mij moeilijke voor Hans van Wolde (tweesterrenchef), Peter Lute (chefkok) en culinair criticus Alain Caron. Presentatrice van deze talentenjacht voor amateurkoks is Renate Verbaan (waarom de onvermijdelijke BN-er er nou weer bij gehaald moet worden). Vanaf morgen elke zondag om 21.30 uur op Net5, meldt de advertentie in de krant vandaag. Ben benieuwd.

MasterChef ad

Sint blijkt kinderhater in reclametrailer film Dick Maas

Geen film voor kinderen, Sint, al gaat-ie vlak voor Sinterklaas met première: regisseur Dick Maas keert ermee terug naar het horrorgenre waarmee hij in de jaren tachtig doorbrak. De reclametrailer voor Sint, met hoofdrollen voor Egbert Jan Weeber, Huub ‘Sint’ Stapel en Caro Lenssen, is vanaf 11 november in de bioscopen te zien. Volgens diverse berichten is bijgaande trailer een grote hit op YouTube en het is reclame voor een film, dus blijven wij niet achter. Maas heeft hits als De Lift en Amsterdamned achter zijn naam. Zijn nieuwe film stelt dat de bekende

Bekende voetballers in reclamespotje Fifa 11 van EA

Internationaal bekende voetballers werken mee aan aardige promo voor Fifa 11 van EA Sports Football voor de Playstation en Xbox 360, dat vanaf 30 september a.s. te koop is. Maar waarom nou weer Wayne Rooney nou weer zo prominent gebracht. Ten eerste speelt-ie al een tijdje niet zo best, ten tweede kan de man  zich maar beter even terughoudend opstellen vanwege enzovoorts. Maar deze promo zal wel zijn opgenomen voordat zijn laatste huwelijks-escapades naar buiten kwamen.

Night of the Ad Eaters: Tuschinski Amsterdam nacht lang in ban van internationale topreclame (zaterdag 2 oktober)

Filmtheater Tuschinski Amsterdam is de nacht van zaterdag 2 op 3 oktober 2010 het decor voor ‘Night of the Ad Eaters.‘ Dit nachtfeest rond de meest kunstzinnige, hilarische, ontroerende en shockerende reclamefilms ter wereld voor ‘t algemene publiek was in 1986 voor het laatst in Nederland. Beetje confusing, maar slechts tien dagen later, op woensdag 13 october, is er wéér een dag/nacht van de reclame in Amsterdam meer voor het vak: Ad Festival ‘De 24 uur van de Reclame.’ Maar dan anders, met tal van activiteiten, incl. reclameverkiezingen, Cannes Lions Amsterdam en een congres, georganiseerd door VEA en BVA. Waarover HIER Adeaters affichemeer. In de Ad Eatersnacht op 2/3 october wordt Tuschinksi ‘‘een jungle aan entertainment en beleving, met een programma variërend van DJ Monte La Rue, The Fabulous Turntable Orchestra, rockclassics-live-karaokeshow en ‘wandering banquets’ tot nightwriters Jules Deelder en Christophe Vekeman,” wordt ons beloofd. Zo meldt MarketingTribune. Ad Eater pur sang bedenker Jean Marie Boursicot selecteerde voor de dertigste verjaardag van Night of the Ad Eaters de 360 meest bijzondere exemplaren uit zijn verzameling van 1,2 miljoen reclamefilms. Deze worden vertoond op grote bioscoopschermen in meer dan honderd grote steden in bijna 50 landen. Blue Group produceert het festival in Nederland, in samenwerking met reclamebureau Nijgh, Studio Oscar Smeulders en Treat Amsterdam. PS Je kan ook kaartjes winnen, gewone of VIP. Kijk hier en volg Ad Eaters via twitter via hier.

Die Oprah maakt ff een potje reclame voor Australië, zeg…

Kom op, i love Amsterdam en i love Holland, waar blijven jullie??? Oprah Winfrey’s Vaarwelseizoen in de VS begon met een grote verrassing, mede met dank aan de slimme marketing van Tourism Australia. Ze neemt haar 300 (!) trouwe fans, haar tv-publiek uit de VS en haar correspondenten, mee naar een trip van acht dagen naar Down Under, aan de andere kant van de wereld. De zomer begint daar net, heerlijk. Zie Oprah’s aankondiging en een apart tv-praatje erover. Voor het eerst wordt in Australië  een aflevering van haar show (in totaal twee) opgenomen. Dat was nog nooit eerder buiten de VS gebeurd. Via TIR.

Reclamebureau maakt ‘John’s phone’ voor jong en oud

Iets voor de jongste? Of voor oma of opa? Misschien wel voor meer groepen, ook voor mensen die alleen maar willen bellen. Het telefoontje, ontworpen door de creatieven van het Nederlandse reclamebureau John Doe en gemaakt, where else, in China, heet John’s. Kost €80, moet met ”iedere simkaart in de hele wereld werken” (maar kan niet sms-en). Ook een exportproduct, dus, deze Dutch Designgadget (maar in Engeland zal-ie lastig te slijten zijn, want daar heet een wc in de volksmond John). Weer eens wat anders van een reclamebureau, na de condooms van de collega’s van Ara. John Doe geeft op hun website meer uitleg over de John’s phone. Zie verder ook persbericht erover en overlees.

John Doe phone

Vrije Universiteit onderzoekt reclamestunt op verzoek van Tros Radar: ‘Balansbandjes Oranje werken niet’

Vorige week oordeelde de Reclame Code Commissie al dat de uitingen van de Nederlandse importeur van de Power Balance-armbandjes misleidend zijn. Sinds de spelers van Oranje Xtreme Power Balancebandjes onder de aandacht brachten, zijn er volgens de importeur wekelijks duizenden over de toonbank gegaan. Ook de bandjes die veel spelers van het Nederlands elftal deze zomer droegen tijdens het WK Voetbal in Zuid-Afrika, werken niet. Dat melden onderzoekers van de Faculteit der Bewegingswetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam op hun website. Aldus De Telegraaf. Het was een reclamestunt en ik vraag me af of -en, zo ja hoeveel- de Oranjespelers betaald hebben gekregen om ze te dragen. Op verzoek van Tros Radar

Oranje polsbandjes

Keira Knightley op een Ducati-motor voor spotje Chanel

Keir Ducatie klein 2De 25-jarige ‘Pirates of the Caribbean‘-beauty liet zondag haar sportieve kant zien, op een klassieke motorfiets van Ducati op de Place de la Concorde in Parijs, waar een commercial voor Chanel werd opgenomen. En die kunnen we uiteraard nog niet laten zien, wel de foto van de heer Wenn, gepubliciceerd op site AceShowbizz.com. Alles mooi in beige, Keira en Ducati. Van Chanel nemen we nog niets waar.  De Britse filmster, ook bekend van ‘ is al sinds 2006 het reclamegezicht van het Franse modehuis. Keira hangt trouwens dit moment op straat in Nederland, met deze sexy affiche.Keira Ducati Chanel 1

Online comedyserie ‘Nigel & Koblenko’ gestart door Philips

”An Unromantic Comedy. Philips komt vanaf vandaag met een nieuwe online comedyserie Nigel and Victoria’, meldt de aan het Tijdschrift voor Marketing gekoppelde site Molblog. Doel: een serie nieuwe lifestyle producten introduceren, zoals iPad-accessoires en koptelefoons. Entertainment-content wordt gebruikt om consumenten te betrekken bij het merk. ”De serie gaat over een off-screen romance tussen de productrecensent Victoria Koblenko, verzot op gadgets, die de kijker kennis laat maken met Philips-producten en Nigel (acteur Ben Willbond), een Britse marketingmanager van Philips, die het niet kan laten zich overal mee te bemoeien.” Over wat is gezien heb zeg ik: wat flauw zeg. Hier nog episode 2 en 3.

George Clooney in reclametrailer Corbijn’s The American

De nieuwste film van regisseur/fotograag Anton Corbijn, ‘The American,’ was al een hit in de VS onlangs in het premièreweekend. Uiteraard dankzij de hoofdrol van George Clooney, en vermoedelijk ook geholpen door verhalen over een ”knetterende” seksscène met de Amerikaanse acteur, die ook bekend is van de leuke Nespresso-commercials. Clooney (1969) heeft een donkere rol, hij speelt een huurmoordenaar die in Italië zijn laatste klus gaat doen. Ook Thekla Reuten treedt op in de film, waarvan bijgaand de lange versie van de reclametrailer. De Europese première van ‘The American’ is op de openingsavond van het Film by the Sea Festival (Vlissingen, 10-19 sept.). Vanaf 16 september is Corbijns film ook in de reguliere bioscoop te zien.