Meeste scholieren herkenen fake campagne op schoolboard

Liefst 66% van de scholieren (her)kent de ‘Foek is zoek’ fake campagne, die gedurende een week door heel Nederland op de Schoolboards te zien was. Met de campagne wil exploitant Hillenaar in samenwerking met mediabureau Kinetic en onderzoeksbureau Markteffect aantonen dat zelfs en niet bestaand merk binnen korte tijd grote bekendheid kan genereren onder jongeren, aldus vaksite Marketing Tribune vandaag.Eerder onderzoek wees al uit dat Schoolboards een hoog bereik genereren, de effectiviteit van een Schoolboardcampagne was echter nooit eerder aangetoond. Hillenaar heeft de fake campagne ‘Foek is zoek’ om die reden opgezet en onderzocht. Foek is een kleine hond met grote vragende ogen die vermist wordt. Hillenaar exploiteert overigens vierduizend Schoolboards; affichepanelen verspreid op middelbare scholen en mbo’s. Het onderzoek is uitgevoerd onder bijna vijftienhonderd middelbare scholieren. De website foekiszoek.nl is door 17% van de online ondervraagden bezocht. Volgens de expoitant ziet 92% van de jongeren de Schoolboards minimaal één keer per week en bijna 80% geeft aan de Schoolboards meerdere keren per week te zien.

Edgar de Beule – research director van Markteffect geeft aan dat de de ‘Foek is Zoek’-campagne in vergelijking met andere campagne-effectmetingen een snelle piek in slechts één campagneweek toonde. ‘Het sterke medium, het aantal Schoolboards en creativiteit van de campagne zijn daar zeker debet aan.’ Aldus nog steeds Marketing Tribune.

Lees ook:‘Braboneger’ reclamespot FNV Horeca ‘is discriminatie’
Lees ook:STAP wil van politiek verbod op alcoholreclame
Lees ook:Eenmaal, andermaal, enjoy! Spotje voor Ticketveiling.nl
Lees ook:Bewegende buitenreclame Ford Focus voer voor veiligheidsonderzoek VVN
Lees ook:Blind, De Jong, Vejinovic, Fernandez in ‘Roken is zoooo… Schwalbe’-spotje van KWF

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.