Blind, De Jong, Vejinovic, Fernandez in ‘Roken is zoooo… Schwalbe’-spotje van KWF

Imagoprobleem: pubers schatten nog in dat hun leeftijdsgenoten veelal roken.’ Enkele eredivisievoetballers doet daarom vanaf deze week mee aan de campagneRoken is zóóó…’ van KWFKankerbestrijding. Daley Blind, Siem de Jong (beiden Ajax), Marko Vejinovic (Vitesse) en Guyon Fernandez (PEC Zwolle) zijn te zien in bijgaande nieuwe tv-commercial die vanaf morgen op tv wordt uitgezonden. En nu al hier te zien bij Reclamewereld.blog.nl. BN’ers die al meededen aan Roken is zóóó… zijn: Nicolette Kluijver, Dirk Taat & Gaby Blaaser, Bibi (Kaboutertje), Fatima Moreira de Melo, Liza Sips, Yes-R, Gordon, Gigi Ravelli, Dio, Dries Roelvink en Juvat Westendorp. ”Met de campagne wil KWF Kankerbestrijding benadrukken dat met driekwart volwassen niet-rokers en 84% niet rokende jongeren in Nederland, roken inmiddels zóóó niet meer van deze tijd is,” meldt het persbericht vandaag(!).

Persbericht KWF vervolgt:

Veel jongeren denken nog dat roken de norm is

16%1 van de jongeren in Nederland heeft de afgelopen vier weken gerookt. De meeste jongeren roken dus niet. Toch geeft onderzoek van TNS Nipo in opdracht van KWF Kankerbestrijding2 aan dat de helft van de jongeren (50%) schat dat het aantal rokende jongeren boven de 40% ligt. Michel Rudolphie, directeur KWF Kankerbestrijding: “We willen bij jongeren overbrengen dat niet-roken de werkelijke norm is. Dat kan ervoor zorgen dat steeds minder jongeren beginnen met roken. Het is fantastisch dat zoveel BN’ers ons daarbij willen helpen. Door rookvrij expliciet als sociale norm te verankeren, zorgen we dat er een generatie opgroeit die dat ook echt ervaart.”

Ongeveer 85% van alle longkanker is veroorzaakt door tabaksverslaving. Aangezien 80% van de volwassen rokers is begonnen tijdens de puberteit, richt de campagne Roken is zóóó….. zich op jongeren en jong volwassenen. Als jongeren niet beginnen met roken, hoeven ze ook niet te stoppen. Het aantal rokers sterk terugbrengen is waar KWF Kankerbestrijding breed op inzet. Want als niemand meer rookt, zal er op termijn minder kanker zijn.

Aldus het persbericht van KWF.

PS] Leuk blog, Reclamewereld?

Lees ook:Niet-rokers ingeschakeld in anti-cool campagne van KWF
Lees ook:Europese Dag van de Ex-Roker a.s. vrijdag onderdeel van campagne EC
Lees ook:Samen op weg naar een rookvrije generatie is doelstelling campagne
Lees ook:KWF Kankerbestrijding hekelt rookreclame e-sigaret met jonge moeder
Lees ook:18.591 doden anti-roken spot KWF Kankerbestrijding

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.