Categorie: "Interactief"

Leuk interactief filmpje Smart ForTwo moet vooroordelen wegnemen

Blogger Martina van Adverblog maakt zelf mooie sites, inclusief voor Diesel, dus al zij ergens enthousiast over is… Deze Engelse INTERACTIEVE SITE/KLIK van Mercedes-Benz's Smart ForTwo is inderdaad erg leuk. Het is eigenlijk en filmpje waarin met enkele verkeerde denkbeelden over dat handige en aantrekkelijke wagentje wordt afgerekend, mede aan de hand van vragen die je zelf kunt beantwoorden. Interactive storytelling, noemt Martina het. Zelf had ik ook nog iets van binnen van de Smart willen zien in The Truth About Smart, dat werd gemaakt door het Engelse bureau Agency Republic.

KissCam: Interactief kussen (!) met een stuk (m/v) op site Mentos

Mentos heeft de KissCam (KLIK HIER) geïntroduceerd, je moet het maar verzinnen. Je hebt wel een webcam nodig om dat stuk (m/v) te zoenen. Is dit heel leuk en nieuw of een raar idee? Site Adverblog denkt allebei, maar WTF, het is zondag. Doen dus, want wel geestig (alleen al om de hoofdrolspelers te zien; zij is in ieder geval heel sexy). Oja, er is een ook video waarop je kunt zien wat je allemaal mist als je onverhoopt geen webcam hebt. Gemaakt door de bureaus Perfect Fools en BBH London.

 

Zin in een virtuele testdrive in de VS met een sportwagen van Mazda?

Een virtuele testdrive met een sportwagen van Mazda in het prachtige Californië, kan door HIER te klikken. Kies tussen een RX-8 of een MX-5 Miata, maar verwacht niet echt te kunnen sturen. Je kun wel wat veranderen, de manier waarop de camera is gericht, de route en de muziek. ''Zet de desktop fan aan om het wind-in-je-haar- gevoel te simuleren'', luidt het advies, en gebruik ook koptelefoons voor het betere online effect. De route in Californië die ik koos ken ik, leuk om die beelden even terug te kunnen zien. En wat heerlijk stil op de weg. Aardig.

Winkelen als Tommy Hilfiger-shop dicht is: nieuwe buitenreclame

Heel apart, als de winkel dicht is, kun je toch ''winkelen'' bij Tommy Hilfiger in Dublin. Dankzij een ''unieke touch-screen technologie'' kunnen voorbijgangers beelden via het ''raam'' in de Hilfiger Hall of Fame zetten en meer informatie over het merk krijgen. Die beelden kunnen ze aan het eind van de campagne terugkrijgen, afgedrukt op speciale t-shirts. Een aantal van de beelden wordt geprojecteerd op bekende openbare gebouwen in de Ierse hoofdstad. Voorbijgangers kunnen ook via het raam hun adres opgeven, om nieuwsbrieven te krijgen van Tommy Hilfiger. De bureaus erachter: Pixel Inspiration/ Ministry of Experience. In het jargon heet dit ''het creëren van een dynamische relatie'' met je klanten, vertelt ons Utalk Marketing

IBM wil dvd’s goedkoper maken door film te stoppen voor reclame

Ha, naar de wc gaan tijdens het bekijken van een dvd wordt makkelijker gemaakt en die dvd  wordt dan nog goedkoper ook! Maar of dat de bedoeling is… IBM heeft een aanvraag ingediend voor een patent op technologie waarbij een gehuurde dvd meerdere malen onderbroken wordt voor reclame en doorspoelen niet mogelijk is. De technologie werkt alleen bij dvd- spelers met een ethernetpoort voor internet-verbinding. Film- studio's zullen de technologie toejuichen, verwacht De Telegraaf Digitaal. Voor consumenten kan het een mogelijkheid zijn nieuwe films voor weinig te zien. Mocht

STER gaat experimenteren met interactieve reclame via mobieltje

De Stichting Ether Reclame (STER) -het reclamewervingsbureau van de Publieke Omroep voor tv, radio en internet- gaat volgend jaar experimenteren met interactieve reclame op de publieke netten. Op deze manier, meldt Telecom Update, kan de kijker via de mobiel proefproducten opvragen. De webapplicatie MyGimmie toont de kijker de juiste opties in het beeldscherm. Om toegang te krijgen tot deze applicatie, moet de kijker zich eerst registeren. Op deze manier

Britse marine stuurt je bericht rond met helicopter, F16 of onderzeeër

De Britse marine -de Royal Navy (''Life without limits'')- biedt je de mogelijkheid om je ''classi- fied'' bericht aan een vriend of een vriendin op een wél heel bijzondere manier af te leveren, namelijk via een helikopter piloot, duiker, F16-piloot, onderzeeër of speciale com- mando's, meldt de rubriek Viral Friday van blog MarketingFacts. De website ''Get the message'' is beloond met een FWA Site of the Day Award. De Britten willen graag dat je bij ze komt werken, maar dan adviseer ik belangstellenden toch maar de Nederlandse marine.

‘Wendy’ in interactieve campagne T-Mobile rond mobiel internet

Jongeren moeten meer internetten met hun mobieltje, vindt T-Mobile. Nu maar hopen dat ze ook deze extra kosten onder controle houden, nu ze eindelijk beseffen dat mobiel bellen duuder is dan ze denken. De telecommer introdu- ceert 'Wendy' die de hoofdrol speelt in een nieuw internetspel: Wendy's Wereld. Via korte komische filmpjes begeleidt Wendy de speler naar verschillende locaties, waarbij ze gebruik maakt van internet op haar mobieltje. Door middel van hints -die Wendy ook achterlaat op Hyves- is te achterhalen wáár ze naar toe gaat. Wie haar eind- bestemming op http://www.wendyswereld.nl/ontdekt, maakt kans op een mobiele telefoon. Vanaf

Nike Second Coming, ‘interactieve ervaring’ voor basketball fans

Het idee is zeker niet nieuw, benadrukt Adverblog keer op keer, maar als je een basketball fan dan zul je Nike Second Coming zeker waar- deren. Wordt een ‘'interactieve ervaring'' genoemd; de deelnemers kunnen hun eigen basketball tv-commercial creëren met je eigen helden en ‘m delen met je vrienden of op je blog zetten. Niet nieuw als idee, het zal wel, maar wel knap gemaakt en mooi ook.