Categorie: "Interactief"

Reclame-actie Citroën: twitter-race met Froukje de Both

Vanaf vanochtend live gegaan: de Citroën DS5 Twitterrace. Via Twitter kunnen deelnemers voor het eerst real time de genoemde splinternieuwe auto besturen. Het idee is een tool die Tweets in real time verzamelt om zo via live streaming de auto te besturen. Op die manier ‘ontstaat’ een tweepgestuurde eendaagse tour door Nederland met de nieuwe auto, meldt Marketing Tribune. De verantwoordelijke reclamebureaus zijn Euro RSCG en Perfect Fools. Leuke ac tie. Froukje de Both zou de auto daadwerkelijk besturen, naast haar zit een co-pilot in de vorm van tweets die haar de richting geven waarin ze moet rijden. Aan het eind van haar rit houdt de Both een bordje op met een boodschap. De eerste tweep die deze boodschap beantwoord wint de Citroën DS5. Een live video stream vanuit de auto wordt live uitgezonden via de Facebook-pagina. Bijgaand de teaservideo met uitleg van de actie.

Seedorf, Van Nistelrooij, Buffon en Viera in briljante Champions League-spotjes van sponsor Heineken

Ter gelegenheid van het deze week weer los gebrande Champions League-voetbal komt sponsor Heineken met een serie grappige, surrealistische commercials in een interactief Youtube-scherm, meldt site Verse Reclame. Met zelfs een rol voor Clarence Seedorf, die vertwijfeld luistert naar twee ruziënde engelen. En voor Ruud van Nistelrooij die zich verveelt in de voorbereiding voor een kopduel. Verder met Gianluigi Buffon, René Adler, en Patrick Viera. De m.i. briljant gemaakt spotjes werden geregisseerd door Stink’s Martin Kreji en maken onderdeel uit van reclamebureau Wieden + Kennedy’s nieuwe campagne voor Heineken, voegt Creativity Online toe. Bij de campagne hoort ook onderstaande Romeinse advertentie en de Star Player app. Hiermee kun je tijdens de Champions League wedstrijden meespelen op je mobiel.

 

Plons in het water: letterlijk coole interactieve video Sprite

Coole interactieve Duitse video van frisdrankmerk Sprite, via Illegal. Ik citeer de toelichting van het Coca-Cola-merk op YouTube: ”In this interactive video, control our skater using keyboard keys 4-9. After he picks up speed and jumps off the ramp, use keys 4, 5, 6, 7 and 8 to choose what mid-air tricks he performs, from the One Foot Method Air to the Lay Back Air. End the trick combination sequence with 9, and see how he enters the water in a cool, refreshing splash. Enjoy!  By the way — When watching the video in full screen mode, lean back and enjoy the entire video sequence without the interactive functionalities.”

Achter deuren Forensisch Instituut (interactieve reclame)

Wat moet die spooky oude caravan daar? Die speelt de hoofdrol in dit knap bedachte interactief reclamefilmpje dat een kijkje geeft achter de ‘doorgaans gesloten deuren’ van het Nederlands Forensisch Instituut, onderdeel van het Min. van Veiligheid en Justitie. Nee, niks over borstharen, laat staan over cocaïne. Je moet proberen het bewijsmateriaal te vernietigen. Kan ‘t filmpje van reclamebureau Entourage Amsterdam niet embedden, dus KLIK HIER om ‘m te zien &  te reageren.

KLM maakt online reclame voor ‘gay capitals’ met quiz

How hot are you on your gay capitals?” Opmerkelijke reclame op internet van ‘The KLM Gay Getaway‘ voor homohoofdsteden (en waarom ook niet). Via een quiz, die loopt tot en met 26 september. Je moet eenvoudigweg raden op basis van tien foto’s en enkele aanwijzingen welke de tien steden zijn om een reis naar ”een van KLM top gay capitals” te winnen. Ik herkende niet alleen Amsterdam, haha, want deze quiz is zo makkelijk, dat ik vermoed dat het onze nationale luchtvaartmaatschappij vooral gaat om het vergaren van de emailadressen van de doorgaans koopkrachtige (en reislustige) internationale gay communitity. De kunnen dan weer voor andere marketingacties kunnen worden gebruikt. KLIK HIER OM NAAR KLM-SITE/QUIZ TE GAAN. Bron: via tweet van de bekende Brit Stephen Fry.

Met je mobieltje snel bewegend McDonald’s-ijsje fotograferen

Een billboard die opvalt, interactie aangaat met voorbijgangers en gratis spullen weggeeft? We have a winner, meent de Belgische site Buzzing Bees. Reclamebureau DDB Stockholm ontwikkelde er eentje waarop menu-items van McDonald’s (zoals een ijsje of koffie) in het rond vlogen. Wie erin slaagde een foto te nemen van een van de items, kon het gratis afhalen in de McDonald’s even verderop. Niet zo makkelijk gedaan, volgens mij, gezien de moeizame sluitertijden van de meeste mobieltjes…. Leuk bedacht.

Creepy! LOL! Aparte fototips Samsung in zes video’s ineen

Are you trying to sell cameras or give photography lessons? Not that that’s a bad thing, of course.” Zegt het Amerikaanse blog AdGabber. Fototoestellen verkopen natuurlijk, maar dat doet Samsung wel kunstig en anders-dan-anders, in dit geval. Eerder gedaan, deze techniek, maar toch leuk. Een filmpje dat bestaat uit zes video’s, interactief, gewoon doorklikken na de eerste gezien te hebben.

De KusCam: potje online zoenen met hottie dankzij Mentos

There’s nothing like a Mentos kiss. Perfetti Van Melle in de bocht. Met een webcam kun je naar de Mentos Kiss Cam site om te knuffelen met een hottie die net uit zee verrijst (met een knipoog naar Ursula Andress en James Bond). Of met een mooie man op een wit paard, als dat je voorkeur heeft. Een vergeet haar/hem geen Mentos te geven! Uit de koker van het Londense bureau Bartle Bogle Hegarty, dat ook bijgaand demospotje maakte. Via The Inspiration Room.

‘Come into the close’ heet vernuftige interactieve site IKEA

De interactieve sites van woonwarenhuis IKEA worden steeds vernuftiger. Come Into The Closet/KLIK HIER VOOR SITE, met actie in vijf kamers, ieder met hun eigen muzieksoort, won terecht een gouden onderscheiding op de recente Epica Awards-uitreiking. Gemaakt door reclamebureau Forsman Bodenfors in Zweden. Via The Inspiration Company.