Naar voor ze, de inhaker van de Vereniging Eigen Huis -ook wel issue advertising genoemd- richting kabinet ging de mist in. Daarom toch maar een advertentie geplaatst, richting hun bijna 700.000 (!) leden en andere betrokkenen. Met, in de kop, een waarschuwing over de vastgelopen woningmarkt (zie overlees) en de opmerking dat hun ‘integraalplan’ voor die markt bijna klaar was om te presenteren. En toen viel het kabinet. Ik zou denken: jeetje, daar heb je toch zeven weken de tijd voor gehad. En: wat de woningmarktadvertentie in de kranten vandaag (klik erop op te vergroten) wat onduidelijk maakt is de koppeling aan het werven van leden voor de ledenraad. ”Eens in de vier jaar gaan onze stembussen open. Dan kiezen onze leden de ledenraad. En één ding is zeker: bij ons zitten ze de rit wèl uit. Bent u lid, breng dan uw stem uit op eigenhuis.nl.” De eerste
regels van de advertentie van Vereniging Eigen Huis luiden: ”Mooi is dat. Zijn we bijna klaar om een integraal plan voor de vastgelopen woningmarkt te presenteren, valt het kabinet. Geen beste timing, want verkiezingen kosten tijd. Tijd die wij niet hebben. Er moet snel iets gebeuren om de woningmarkt voor eens en altijd vlot te trekken. Om starters een kans te geven. Om wonen betaalbaar te houden. Dat is waar wij voor strijden. Voor en met onze 687.321 leden. Eens in de vier jaar, etcetera.”
Lees ook:Spotje Vereniging Eigen Huis voor collectieve inkoop energie
Lees ook:Advertentie Vastgoed Belang over ‘klap’ Verhuurdersheffing
Lees ook:Ahold-affaire: Deloitte aangepakt in advertentie van VEB
Lees ook:Verbod op ‘buitensporige overwinst’ hypotheekbanken via advertentie geëist door Eigen Huis
Lees ook:Reclame Collectieve Inkoop Energie Vereniging Eigen Huis