Jumbo verdedigt zich tegen prijzenaanval Lidl in advertenties met eigen merken

Het heeft even geduurd, maar Jumbo heeft eindelijk besloten om zich te verdedigen tegen de grote prijsaanval van concurrent Lidl. Met twee advertenties van een halve pagina vandaag in De Telegraaf (KLIK erop om te vergroten). Erin worden de prijzen van een eigen merken wc papier en van sinaasappelsap vergeleken met die van Lidl en, verrassend, die zijn identiek. ‘Voor de prijs hoefje niet naar de buurman‘ concludeert Jumbo daarom in de kop van beide uitingen. Een wat beperkte selectie om een punt te maken, maar goed.  Eerder viel Jumbo de A-merkprijzen van concurrent Albert Heijn aan in de reclame. Ook in de wakkere krant. In de tekst onder de Jumbo-advertenties van vandaag, onder het kopje ‘Topkwaliteit voor een Hollands prijsje,’ staat: ”Jumbo heeft een enorm assortiment en dat zijn niet alleen A-merken, maar natuurlijk ook ons eigen huismerk Allerslimste Koop. Da’s topkwaliteit voor een Hollands prijsje. Ook daarom zijn we verkozen tot beste supermarkt van Nederland*.”

In de allerkleinste lettertjes, rechts verticaal, die bijna een vergrootglas behoeven om te lezen staat: ”*Bron: GFK Zomerrapport 2015.” En: ”Prijzen gemeten op 15 oktober 2015 bij Lidl Tilburg aan de Observantenhof 12 en bij Jumbo Tilburg aan de Broekhovenseweg 74.” We nemen maar even aan dat die prijzen van die producten van Jumbo en van Lidl ook in de vele andere filialen van de supers hetzelfde zijn .

Lees ook:Jumbo pakt Albert Heijn weer keihard aan met Laagsteprijsgarantie-reclame
Lees ook:Jumbo maakt reclame voor wc papier en Allerslimste Koop
Lees ook:Allerslimste koop bij Jumbo-spotje met dank aan Louis van Gaal en de belastingadviseur
Lees ook:Jumbo vergelijkt nu appels én peren en ook die van Lidl in advertentie
Lees ook:Mysterieuze ‘Waar kies jij voor?’-adverteerder blijkt Lidl dat A-merken Jumbo aanvalt

Eén reactie op “Jumbo verdedigt zich tegen prijzenaanval Lidl in advertenties met eigen merken

  1. Bert Vuijsje

    Wat mij opvalt is het onderhuidse beroep op anti-Duitse sentimenten bij de consument, dat Jumbo hier doet:
    ‘je hoeft niet naar de buurman’, ‘een Hollands prijsje’
    Ik vraag mij af, als leek op dit terrein: zou het reclamebureau dat hebben bedacht, of is het een idee van die Brabantse familie-ondernemers zelf?
    En zou het werken?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.