‘Lidl glansrijk de goedkoopste’ (volgens Consumentenbond, claimen ze in reclame)

Lidl is glansrijk de goedkoopste, volgens de Consumentenbond* (van juni). De Duitse foodretailer heeft zowaar een stukje van zijn regulier dagbladadvertentie vandaag vrijgemaakt voor deze speciale boodschap, nu de A-merk-prijzenoorlog net is losgebarsten. Ontketend door Jumbo. En wat claimt Lidle dan? ”Ruim 45% goedkoper dan A-merken” (met hun huismerken) èn 20% goedkoper dan supermarkt huismerken. Met als slogannetje Reken maar! Wie volgt? PS Wel leuk voor wat dagbladen, die nu onverwacht toch nog wat extra reclamecenten meepakken dankzij deze ”oorlog.” PS *Ik heb deze claim niet geverifieerd bij de Consumentenbond, neem aan dat ze zo verstandig zijn om eerlijk te spelen.

Lees ook:Huismerken Albert Heijn ‘waar Nederland gek op is’ ingezet in reclame oorlog supers
Lees ook:AH adverteert wel paginagroot, maar niet met prijsverlagingen
Lees ook:‘Dirk véél goedkoper dan Albert Heijn’ zegt Dirk-advertentie
Lees ook:Mysterieuze ‘Waar kies jij voor?’-adverteerder blijkt Lidl dat A-merken Jumbo aanvalt
Lees ook:Goedkoopste van Nederland roept Lidl in kop advertentie, die zwijgt over even goedkope Aldi

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.