Tijdschriften beginnen reclamecampagne … voor tijdschriftenreclame

‘'Tijdschriften. Inspiratie die je pákt.'' Nederlandse publieks- tijdschriften blijven achter als het gaat om het binnenhalen van advertenties, vergeleken met andere mediumtypen. En dat vinden de tijdschriften- uitgevers niet terecht. Logisch dat de Groep Publiekstijdschrif- ten van Het Nederlands Uitge- rsverbond (NUV) daarom deze maand begon met een campag- in enkele vak- en publieksbla- den om tijdschriften te promoten onder bedrijven, adverteerders dus. De bedoeling

van de campagne is dat de advertenties lezers aanzetten er iets mee te doen: uitscheuren, tonen aan vrienden of familie of het gebruiken van de advertentie als decoratie.  ‘'Tijdschriften doen iets met mensen. Mensen doen iets met tijdschriften'', luidt het slotzinnetje in de advertenties. De diverse mediumtypen knokken hard om de reclame-euro's, ook binnen het segment pers- of printmedia.

Bijgaand voorbeeld toont een zogenaamde afgescheurde pagina van K-Swiss, een van de meewerkende merken. Chevrolet is het tweede dappere merk, dat meteen meewerkte om haar advertentie te laten verscheuren voor goede (tijdschriften)doel.

Lees ook:De bladenweek is 10 t/m 23 september (met ‘BLAD’ cadeau)
Lees ook:Nationale Tijdschriftenbon mooi cadeau voor het personeel adviseert… dagbladadvertentie
Lees ook:Ruil je Fransoos en je Duitser in adviseert Toyota in reclame
Lees ook:AH’s Harry ontmoet Kermit in nieuwe serie Muppet-spotjes
Lees ook:Netto reclame-omzet 3,7% omhoog in eerste helft ’14

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.