Christijan Albers’ tankbeurtblunder en de inhaker van Cup-a-Soup

4 uur Cup-a-Soup. Dat zouden meer mensen moeten doen. Alweer bijna twee maanden oud, deze dagbladinhaker. Maar te sterk om hier niet getoond te worden. En hij stond alleen in het AD, dus niet iedereen zal deze uiting gezien hebben. N.a.v. de blunder van Christijan Albers, die te vroeg wegreed na een tankbeurt met zijn Formule 1-bolide, kwam het soepmerk ermee op 3 juli in het AD, meldt marketingorganisatie Cebuco. Zie dat prachtige, behulpzame handje links. Goed van Unilever dus, goed voor het medium dagbladen (en van de maker bureau TBWA). ''Door de korte aanlevertijden kun je in dagbladen dan ook snel aansluiten op het nieuws van de dag. De advertentie vormt dan als het ware een aanvulling op de redactie.'' Aldus de tevreden dagbladmar- keteers. En zo kweek je weer extra sympathie voor het merk. Every- body happy, ook de krant (behalve Albers).  En de tv ook (dank AJT), zie deze hilarische inhaakcommercial.

Lees ook:Advertentie terugroepactie VW Golf 1974 wint reclameprijs Vakgoud
Lees ook:Thuisprijs voor bellen in EU in reclame T-Mobile
Lees ook:‘De Correspondent’ breidt uit en zoekt personeel meldt advertentie
Lees ook:Bij Nuon Blijven Korting aangekondigd met veel reclame
Lees ook:Unilever stopt na 9 jaar met Life & Cooking van Moors/Boszhard

8 reacties op “Christijan Albers’ tankbeurtblunder en de inhaker van Cup-a-Soup

  1. Frans Meeuwissen

    Zeer alert van unilever maar Chris was sneller kon niet wachten op een cup a soup tijdens z’n pitsstop.
    “foutje bedankt ” voor de soup of het “nagerecht” – ontslag

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jeroen Mirck

    En hij stond ook indertijd al in je eigen Adformatie, Michael! ;)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @AJT: dank, wie is nu de bron, nu linkje niet in een Molblogbericht staat? (:-)
    @Jeroen: ik mis wel eens iets, zekers, ook Cebuco had ‘m vorige maand al. Maar ik beschouw dit als een publieks(nieuws)blog en bekijk dan primair of ”velen” de uiting al gezien hebben of niet, op tv, in de krant of elders. Alleen in het AD gestaan? Dan dus niet. Ik houd er dus zelden rekening mee of de mensen in de branche een uiting of commercial al kennen.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Jeroen Mirck

    Volgens mij is hij toentertijd op veel weblogs opgedoken en zelfs ook in De Wereld Draait Door. Hij is zeker niet onopgemerkt voorbijgegaan.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    @Jeroen: echt niet gezien allemaal. Maar uit mijn gegevens blijkt overigens dat die AD-uiting hier goed bekeken is, dus voor heel wat mensen blijkbaar, uh, ‘nieuw.’

      /   Beantwoorden  / 
  6. Jeroen Mirck

    Er zijn altijd mensen die zoiets missen. En er zijn altijd mensen die klikken op een kop met de naam Christijan Albers erin… ;)

      /   Beantwoorden  / 
  7. Redactie, Michael

    Point taken, maar ik heb relatief maar weinig ”oud-” of ”’waar zijn jullie mee bezig”-reacties hoeven te schrappen (:-)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.